Odlomak

1. PRENOSNICI SNAGE
Mehanički prenosnici snage najzastupljeniji su tip prenosnika na vozilima svih kategorija, i u zavisnosti od vrste menjačkog prenosnika dele se na dve osnovne grupe:
– frikcione i zupčaste.
Frikcioni prenosnici snage, odnosno menjački prenosnici, koriste frikcione elemente za prenos snage i to sa kontinualnom promenom prenosnog odnosa. Ova osobina frikcionih menjačkih prenosnika omogućuje, kao što je poznato, bolje približenje vučnih karakteristika idealnoj hiperboli vuče. Međutim, ova njihova mogućnost može da dođe do izražaja, odnosno da se u potpunosti iskoristi jedino ako se frikcioni menjački prenosnik u potpunosti ili bar delimično automatizuje. Pošto su do sada poznata rešenja frikcionih prenosnika, snage koja se koriste na motornim vozilima, automatizovana, to će o ovoj vrsti prenosnika biti reči u posebnoj tački ovog poglavlja.

Zupčasti prenosnici snage, odnosno menjački prenosnici za prenos snage i promenu prenosnog odnosa koriste zupčanike i vratila, kao osnovne elemente.Kao što je i napred napomenuto, mehanički prenosnik snage sastoji se, najčešće od sledećih osnovnih sklopova:

  •  spojnica,
  •  menjački prenosnik,
  •  zglobno vratilo,
  •  glavni prenosnik,
  •  diferencijalni prenosnik,
  •  pogonska poluvratila.

Osim ovih osnovnih sklopova, odnosno komponenata u mehanički sistem za prenos snage, a u zavisnosti od njegove i koncepcije motornog vozila, ulaze: dopunski menjački prenosnici
tzv. bočni reduktori i tzv. vratila za odnos snage za pogon uređaja na vozilu i priključnoj mašini

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Mašinstvo

Više u Skripte

Komentari