Liderstvo
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio peropekez 03. oktobar 2013. Prijavi dokument
Istorijat preduzeća Frikom a.d.:
Frikom AD. je akcionarsko društvo koje se bavi proizvodnjom, prodajom i prometom sladoleda i smrznute hrane (povrće, voće,testo i riba). Preduzeće je inicijalno osnovano 1976. godine kao zajedničko ulaganje (joint venture) Poljoprivrednog Kombinata Beograd („PKB“), i Unilever, Rotterdam , International Finance Corpoeration, Washington, D.C. („IFC“).
Unilever je imao 46% učešća u kapitalu Preduzeća na osnovu transfera tehnologije i investicija u know-how. Poštujući sankcije Ujedninjenih Nacija protiv Savezne Republike Jugoslavije, Unilever i IFC su se povukli iz zajedničkog ulaganja sa PKB-om 1992. godine. Preduzeće je bilo tržišni lider na prostorima SFRJ , pokrivalo je oko 62% jugoslovenskog tržišta sladoleda , dok se tržišno učešće smrznutog povrća i testa kretalo na nivou 55% ukupnog tržišnog učešća. Preduzeće je trećinu proizvodnje smrznutog povrća izvozilo u zapadnu i južnu Evropu.
Prvi problemi u funkcionisanju preduzeća, pad tražnje za njegovim proizvodima, uočavaju se 1996, od kada se ono nalazi na silaznoj putanji. U tom periodu , Frikom postaje pasivni igrač na tržištu pod naletom agresivne i narastajuće konkurencije, bremenit internim slabostima. Frikom nije prepoznao dramatična dešavanja u okruženju i nastavio je da se ponaša kao monopol, što je dovelo do drastičnog pada tržišnog učešća sladoleda na 24%.
Agresija NATO alijanse 1999. i pad životnog standarda dodatno su uticali na pad tražnje za proizvodima, a interne slabosti preduzeća dovele su do predstečajnog postupka, formiran je klub poverilaca i definisan i prihvaćen Sanacioni program koji je trebalo da u periodu 1999-2003. revitalizuje preduzeće i pripremi ga za privatizaciju.
Polovinom 2002. započet je proces privatizacije Frikom-a. Prijavom na tender, odnosno otkupom tenderske dokumentacije zainteresovanost za najvećeg proizvođača smrznute hrane u regionu, pokazalo je nekoliko svetskih kompanija.
Nakon uspešno sprovedenog postupka privatizacije 2003. Frikom je postao sastavni deo hrvatskog koncerna Agrokora. Od tada je počelo novo poglavlje u istoriji preduzeća, koje ima sledeću strukturu robnih grupa u ostvarenju prihoda, posmatrano za 2007.
Ključni dogadjaji i datumi:
Neke opšte karakteristike primenjivanih strategija, posmatrano po godinama, bile su:
2003. Prva godina nakon privatizacije, privatizacija sprovedena u sredini prodajne sezone, većina tržišta izgubljena, niska lojalnost kupaca, zastareo asortiman bez definisane segmentacije, mala svest o poznavanju specifičnih potreba potrošača, intenzivno restruktuiranje i konsolidacija preduzeća u svim segmentima
2004. Uvedeni novi brendovi, inoviran asortiman, definisani segmenti tržišta, stvaranje novog distributivnog sistema u funkciji nove filozofije prodaje, kompletan asortiman na svim prodajnim mestima, naglašene marketinške aktivnosti, izgradnja novog imidža kompanije, stvaranje partnerskih odnosa sa dobavljačima, presedan u dotadašnjoh proizvodnji – uvoz onih kategorija proizvoda za koje se ne može u matičnoj proizvodnji obezbediti vrhunski kvalitet, opšti prioritet : Kvalitet bez kompromisa! Prvi put nakon 9 godina ostvareno veće tržišno učešće Frikoma
2005. Snažno proširenje asortimana, naglašene R&D aktivnosti, prestižna nagradna igra, Frikom sponzor košarkaške reprezentacije, integrisane strategije vođstva u troškovima i diferewncijacije, strategije tržišnih lidera, iskorak u potpuno nove koncepte proizvoda (prvi funkcionalni light proizvodi), značajna investiciona ulaganja, vrhunsko pakovanje
2006. Intenzivno širenje tržišta, paleta jedinstvenih proizvoda ne samo na regionalnom već i svetskom tržištu sladoleda (proizvodi bez glutena, prvi probiotski sladoled u južnoj Evropi, prvi sladoled sa dodatkom minerala i vitamina sa specifičnom aplikacijom jedinstvenom u svetu), transfer brendova – opšti svetski trend mixomanija zastupljena i u asortimanu (sladoled+čokoladni ili konditorski premijum proizvod: Griotte, Jaffa keks, Plazma) , brižljivo negovani odnosi sa kupcima, naglasak na primeni moderne IT,modernizacija laboratorija i sertifikacija za obavljanje analiza
2007. Nastavak proširenja asortimana proizvoda i razvoja novih tržišta uz održavanje i poboljšanje prethodno implementiranih strategijskih promena, jačanje diversifikacije, naglasak na HR resursima
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.