Odlomak

UVOD

Početak trećeg milenijuma karakterišu konstantne promene u poslovnom ambijentu. U XX veku, osamdesetih godina ključna reč bila je produktivnost, u devedesetima to je bila reč kvalitet, a na početku trećeg milenijuma to je sigurno  brzina. Brzina promena stvara probleme u svakoj sredini kako u nedovoljno razvijenim, tako i u najrazvijenijim delovima sveta. Istovremeno, promene su šansa za dokazivanje. Kako bi se šanse iskoristile neophodno je učiniti određene promene u pristupu ka problemima koje izazivaju promene. U svetu su ovakva razmišljanja sve više prisutna.
Svet postaje zajedničko tržište i “globalno selo”, a jedna od posledica ovoga je da svaki biznis mora biti globalno konkurentan, pa čak i kada proizvodi ili prodaje samo na lokalnom tržištu, jer za konkurenciju nema granica. Pokret za kvalitet u svetu predstavlja deo napora svetskog biznisa da se prilagodi promenama na tržištu. Kvalitet je ključ konkurentnosti na otvorenom tržištu, koji će postati fundamentalni način vođenja svakog biznisa.Industrijski lideri postavljaće standard sa kojima će se upoređivati svaki biznis i to će biti nova strategija uspeha. U svakoj sredini vremenom će se izgraditi kultura kvaliteta te će poboljšanje kvaliteta na kreativan način zasigurno dovesti do smanjenja troškova i povećanja produktivnosti.
Tempo promena u poslovnom svetu veoma je brz. Konkurencija u većini delatnosti se odvija sve većom brzinom. Sva preduzeća današnjice svakodnevno se suočavaju sa velikim rizicima ali i sa izuzetnim mogućnostima. U tom smislu treba izvršiti balans između rizika i mogućnosti. Jedini mogući način da preduzeća to postignu jeste da prate tehnološke trendove i zahteve globalne ekonomije.
U sredinama u kojima su promene kontinuirane i dinamične veliki broj preduzeća nije dobro funkcionisao. Iz tog razloga takva preduzeća nisu ostvarivala profite pa su nestala sa svetskog tržišta. Korporacije moraju da promeniti filozofiju razmišljanja o poslovanju. Nije od presudne važnosti samo posedovanje savremene tehnologije već je ključno poznavanje tržišta i njegovih zakonitosti. Ako se na vreme anticipiraju sve potrebe i zahtevi tržišta, može se ostvariti profit. Pravilo igre je “ potrošač je kralj” i to je poenta koju treba naučiti i prihvatiti.
U savremenim uslovima opstanak i napredak preduzeća, zavisi isključivo od njegovih mogućnosti da prilagodi svoj proizvodni program, tehnologiju i kvalitet proizvoda zahtevima savremenog tržišta. Proizvod se proizvodi ne samo da bi se prodao već da bi ispunio želje i potrebe potrošača. Konkurencija je danas sve veća te je danas veoma teško realizovati ovu strategiju. Preduzeća se moraju transformisati u liderska preduzeća koja će ostvariti diferentnu prednost na globalnom tržištu. Svest o neophodnosti promena u poslovanju preduzeća mora stalno da balansira između dva nivoa – period relativnog spokoja i zadovoljstva i period ispunjen inovativnim promenama. Da bi se održao nivo svesti o neophodnosti promena potrebne su savremene informacione tehnologije. To su podaci o tržištu, potrošačima, zaposlenima, akcionarima, dobavljačima konkurenciji i finansijskim rezultatima. Sistemi koji obezbeđuju ove informacije moraju da budu tako razvijeni da pružaju istinite i realne informacije. Ovakav  sistem pomaže preduzeću da se lakše transformiše i uspešnije nosi sa dinamičnim promenama u okruženju.Glavni nosioci promena u preduzeću jesu ljudski resursi. U tom smislu savremeno preduzeće sve više vremena posvećuje razvoju lidera – ljudi koji mogu da stvore i na druge prenesu svoju viziju razvoja i strategiju koja će dovesti do uspeha. Bez njih, stvaranja vizije, osposobljavanja ljudi da prihvate neophodnost promena, nema ni transformacije preduzeća što je danas preko potrebno. Razvijanje liderstva je dug i rizičan proces koji nosi sa sobom gomile izazova. Ipak rizik bi trebalo preuzeti kako bi rezulatati bili povoljni.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari