Kooperacija I koordinacija u transportnom lancu
Uvod
U ovom trenutku uloga saobraćajnih sredstava sa pripadajućom infrastrukturom pored velikog udela u privredi, kao samostalna privredna grana, takođe ima i veliki udeo u međunarodnoj trgovini, kako na porast njene funkcionalnosti tako i na porast njene mobilnosti. Mobilnost omogućava slobodan transport, jednostavnije pogranične procedure kao i veću produktivnost.
Produktivan saobraćajni sistem deluje kako lokalno tako i globalno, omogućava uspešan protok robe, pospešuje međunarodnu trgovinu i smanjuje nesrazmernu razvijenost među drž
avama I regijama.Produktivan saobraćajni sistem smanjuje trošak novca, dok istovremeno povećava.konkurentnost i produktivnost celokupne privrede. Transport izuzetno pogoduje razvoju infrastrukture, potreba, zahteva i mogućnosti države kao i drugih učesnika u njemu.Transport možemo definisati kao privrednu granu koja se bavi premeštanjem ljudi I materijalnih dobara na određenom geografskom prostoru.Transpotni put je put kojim se kreće transportna vozilo iz jednog u drugo mesto. Po svom karakteru razlikujemo:
- prirodne puteve:vodeni i vazdušni;
- veštačke puteve: drumski, zeleznički, plovni kanali, cevovodi, zičani transport i sl.
Konvencionalni pr evoz je prevoz (transport, prenos, premeštanje) predmeta prevoz (tovara) iz jednog u drugo mesto s jednim prevoznim sredstvom (brod, vagon, kamion ili vazduhoplov) koje se direktno tovari u/na to prevozno sredstvo. Integralni transport je način transportne manipulacije, pri kojem se predmet transorta ne tovari direktno na transportno vozilo već se prikuplja i pakuje u standardizovane palete ili kontejnere. Tako prikupljena roba, zajedno sa paletom ili kontejnerom, sada postaje nova transportna jedinica koja se tovari na transportno srestvo. Transportna jedinica je sada veća I sa robom se ne manipuliše osim na početnoj i krajnjoj tački transporta. Ovim se označava novi princip transportnih usluga “od vrata do vrata”.
Principi integralnog transporta (united loads) su:
- Utovar robe u veće tovarne jedinice radi lakše i brže manipulacije
- Nova tovarna jedinica je prilagođena svim vrstama transportnih sredstava koja ce se usput upotrebljavati
- Tovar se vrlo brzo ukrupnjava, po mogućstvu već pri proizvodnji ili pakovanju
- Tovar se što je moguće kasnije razjedinjava, po mogućstvu kod krajnjeg korisnika
Zbog svega ovog tovarna jedinica mora biti:
- Što je moguće veća
- Što pre fornirana
- Kompaktna
- Pripremljena za pretovar sa svim mogućim pretovarnim uređajima na transportnom putu
Svaki vid saobraćaja ima geografske, tehnološke i ekonomske domene s konkretnim prednostima, koje se u određenim uslovima mogu pretvoriti u monopol. Postojanje više vidova transporta nužno vodi međusobnoj konkurenciji, koja u određenim uslovima može da deluje I pozitivno na usavršavanje tehnologije i povećanje produktivnosti rada.
Domeni pojedinih vidova transporta nisu neprobojni okviri, nego se prepliću tehničko-tehnološkim napretkom. Pojedini vidovi upućeni su na međusobnu saradnj u preko kooperacije I koordinacije u poslovanju i razvoju.
Više u Saobraćaj
Vozač motornih vozila
- Saobraćaja
- 28 stranica
Saobraćaj
- Geografija
- Građevinski fakultet, Subotica · Kovačica
- 15 stranica
Isprave u carinskom postupku
- carinski postupak
- Visoka poslovna škola strukovnih studija u Blacu · Blace
- 13 stranica
Više u Seminarski radovi
Cena kao instrument marketing miksa
- Marketing
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Rešenje i zaključak u upravnom postupku
- Administrativno i kancelarijsko poslovanje
- Beogradska poslovna škola Visoka škola strukovnih studija · Beograd
- 10 stranica
Zlostavljanje i zanemarivanje dece i rad sa zlostavljanom decom
- Psihologija
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 19 stranica