Odlomak

Uvod

Susret deteta sa matematičkim i problemskim aktivnostima počinje još od prvih saznanja o sebi i svetu. Razvoj matematičkog mišljenja podstiče kontakt sa predmetima u okruženju, svojim telom i sredinom. Dete tad počinje da prebrojava, upoređuje, uočava, razvrstava, grupiše, imenuje, opisuje, označava simbolima, itd.

Otkrivajući odnose u svetu oko sebe i svoje odnose sa okolinom, dete razvija misaone sposobnosti, razvija racionalan pristup rešavanju problema, upoređuje načine rešavanja problema i upoređuje rezultate.

Matematika je vezana za svakodnevni život, pa je pri kultivisanju detetovog duha i intelekta nezamenjiva. Prema tome, ona je sastavni deo detetovog života. U ovom seminarskom radu ću pisati o krugu kao o figuri sa kojom se deca svakodnevno susreću u svom okruženju.

 

 

 

 

DEFINISANjE KRUGA

Krug je geometrijska figura kod koje su sve tačke na kružnici podjednako udaljene od centra kruga. To rastojanje se naziva poluprečnik kruga. Dužina obima kruga jednaka je proizvodu njegovog prečnika i broja (π=3, 14). Površina kruga jednaka je proizvodu broja π i kvadrata prečnika. Dva koncentrična kruga koja pripadaju istoj ravni i čiji su poluprečnici r1 i r2 ograničavaju deo kružne površi koja se naziva kružni prsten. Površina kružnog prstena jednaka je razlici površina njegovih krugova.
Ugao čije je teme centar kruga naziva se centralni ugao. Svaki ugao čije teme pripada nekoj kružnici, a kraci sadrže tetive te kružnice, naziva se periferijski ugao. Periferijski ugao jednak je polovini centralnog ugla pod istim lukom. Centralni ugao dobio je ime po tome što mu je teme centar kruga, a kraci su mu poluprečnici. „Krug je ravna figura uokvirena takvom jednom linijom (koja se zove periferija) , da su sve prave povučene od jedne tačke, koja se nalazi u samoj figuri, prema toj liniji (prema periferiji kruga) međusobno jednake“.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Matematika

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari