Odlomak

Problem našeg teorijsko-empirijskog istraživanja je aktuelnost strateškog menadžmenta. Iz analize relevantne naučne literature proizilazi da aktuelnost strateškog menadžmenta znači njegov značaj za sadašnjost. Strateški menadžment je, prema rezultatima teorijsko-empirijskih istraživanja, ključan za savremene poslovne procese i odnose jer je relevantan i efikasan, odnosno njegovo neposredno prisustvo u organizaciji je sama njegova efektivnost nasuprot potencijalnosti. Otuda i potreba za njegovim stalnim prisustvom, jer je u pitanju stalno prevođenje iz mogućnosti, iz potencijalnosti u akciju, u stvarnost, ostvarenje sposobnosti organizacije da racionalno i blagovremeno reaguje na promene u okruženju u kome posluje. i šira delatnost. Aktivnosti strateškog upravljanja usmerene su na uspostavljanje odnosa između organizacije i njenog okruženja.

Aktivnosti analize i anticipacije šansi i pretnji, s jedne strane, i snaga i slabosti organizacije, s druge strane, sprovode se u cilju sagledavanja i/ili formulisanja misije i globalnog dugogročne ciljeve, a shodno tome i pravac, način i tempo rasta i razvoja, sprovodio njihovu realizaciju, kao i implementaciju adekvatne organizacione strukture, poslovne kulture i kontrole u ​​organizaciji.

Analiza životne sredine se obično naziva skeniranjem životne sredine, čija je svrha da se identifikuju strateški faktori unutrašnjih i eksternih elemenata koji će odrediti budućnost kompanije. Najjednostavniji način da se izvrši analiza životne sredine je kroz SVOT analizu, koja treba da identifikuje sadašnje i buduće prilike i pretnje, snage i slabosti organizacije na tržištu.

Potrebno je razlikovati unutrašnje i spoljašnje okruženje, gde se prilike i pretnje razmatraju sa aspekta analize spoljašnjeg okruženja, i snage i slabosti sa aspekta unutrašnjeg okruženja. Eksterno okruženje se sastoji od varijabli koje se nalaze van organizacije i najčešće nisu pod njenim uticajem, dok se unutrašnje okruženje sastoji od promena koje su unutar njega i na koje menadžment može da deluje. Formulisanje strategije je proces razvoja dugoročnih planova za efikasno upravljanje prilikama i pretnjama iz okruženja, uzimajući u obzir snage i slabosti organizacije, a sve u cilju postizanja njene vizije, misije i ciljeva. Trebalo bi da maksimizira konkurentske prednosti i minimizira konkurentske slabosti organizacije.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Komentari