background image

МЕГАТРЕНД УНИВЕРЗИТЕТ

ФАКУЛТЕТ ЗА ПОСЛОВНЕ СТУДИЈЕ

ПОСЛОВНА КУЛТУРА GRČKE

- ZAVRŠNI RAD-

Ментор: 

Студент:

Проф. др Снежана Берић

background image

Београд, 13.6.2022. године

Page 3 is redacted
background image

Увод

Пословна   култура   се   гради   на   успешној   пословној   комуникацији   и 
успостављању квалитетних пословних веза. То је део опште културе. И 
као што култура вуче корене из најдубљих трагова људске историје, 
њене друштвености и односа са природом, тако и пословна култура 
произилази из опште културе, а успешно пословање је могуће само ако 
се   поштују   културне   разлике   и   правила   учесника   из   различитих 
делова света. се разумеју.. Наиме, пословна култура се схвата као скуп 
индивидуалног   и   заједничког   мишљења   и   понашања,   који   се 
заснивају на општеприхваћеним правилима у конкретном пословном 
систему,   а   успешно   пословање   на   другим   тржиштима   подразумева 
потпуно разумевање других, коришћење ње за постизање сопствених 
циљева и окретање. то у ситуацију у којој сви добијају.

Грчка је земља богате историје, дуге традиције и занимљивих митова. 
Данас ову државу насељава преко десет милиона људи, од којих се 
већина,   98   одсто,   декларишу   као   Грци.   Доминантна   религија   је 
хришћанство,   односно   грчка   православна   вера,   којој   припада   98% 
становништва.   Главни   град   је   Атина.   Грчка   свакако   има   развијену 
пољопривреду, производњу хране, маслина, маслиновог уља и вина. 
Највећи   приходи   се   прикупљају   од   туризма,   али   и   од   поморског 
саобраћаја.

Грчка је свакако, данас, модерно друштво, са развијеном индустријом 
и   добром   мешавином   традиционалног   и   модерног,   где   постоји   јак 
осећај   за   породицу,   што   не   значи   само   уски   круг,   који   укључује 
родитеље  и  децу,  као  што  је  у  Финској  или  Данској,  али  неколико 
генерација   заједно,   што   укључује   присуство   тетака,   ујака   и   других 

background image

рођака. Чланови породице добијају заштиту и подршку ужег и ширег 
круга   породице.   Ово   може   бити   помоћ   у   проналажењу   посла   или 
кредит   у   новцу   који   се   може   добити,   а   као   што   је   извесно   да   ће 
породица помоћи, извесно је и враћање дуга, јер је то ствар части. 

Правно, жене су равноправне од 1952. године. иако су мушкарци, дуго 
времена, имали улогу да обезбеде храну и смештај за породицу, док су 
жене водиле бригу о кући и породици. Сада се то променило и укупно 
је запослено око 40% жена, без обзира на то што су често мање плаћене 
од својих мушких колега. Кумство такође игра важну улогу у овом 
друштву.   Деца   се   најчешће   називају   по   неком   од   светитеља,   па   је 
обавезно слављење имендана који је важнији од рођендана. Уколико 
њихов светитељ нема конкретан посебан дан, имендан ће се славити 
на дан Св. Три. Без обзира на знатно смањен утицај на нове генерације, 
сви традиционално присуствују црквеним обредима, попут венчања, 
крштења или сахране. Главни празник је Васкрс, а затим следе остали 
црквени празници.

Page 6 is redacted
background image

усредоточен   на   пословање   међународних   подузећа   у   земљама 
домаћина.

 

Beamish,   Morrison  и  Rosezweig   naglašavaju   како   се   међународни 
менаџмент бави тиме како подузећа настају и како се одржавају на 
међународном   пољу.   Реч   је   о   искуству   подузећа   свих   величина,   из 
многих   земаља,   о   томе   како   да   се   ухвате   у   коштац   с   растућом 
конкурентском глобалном околином.

Weihrich   i   Koontz   navode   da   se   studij   međunarodnog   menadžmenta 
usredotočuje na biznis multinacionalnih korporacija u zemljama domaćina, 
a bavi se pitanjima upravljanja tokovima ljudi, dobara i novca. Krajnji mu je 
cilj bolje upravljanje u situacijama koje uključuje prelaženje nacionalnih 
granica.

Из прве дефиниције можемо извући општу дефиницију менаџмента - 
процес   рада   с   другима   и   помоћу   других   на   остварењу   циљева 
међународног   подузећа   у   промењивој   међународној   околини   уз 
ефикасну и ефективну упорабу ограничених ресурса. 

Друге   две   су   у   суштини   веома   сличне,   јер   у   центар   стављају 
међународни бизнис. Како се подузећа, независно од своје величине 
носе са све турбулентнијом конкурентском околином и успостављање 
што   бољег   састава   контроле   у   ситуацијама   преласка   националних 
граница.   Менаџери   ће   преласком   национале   границе   наићи   на 
турбулентније окружење (запослени другачијег образовања, културе у 
састава вредности; другачији правни, политички и економски’0

).

Multidimenzionalnost kulture