Odlomak

U svakodnevnom životu društvene mreže igraju značajnu ulogu u životu ljudi. U savremenom dobu društvene mreže predstavljaju glavni izvor informacija koje cirkulišu među ljudima. Pojavom društvenih mreža koje su u masovnoj upotrebi kao što su facebook, my space, twitter, instagram, you tube, google+, linkedin, predstavljaju na neki način sistem kojim kruže razne vrste podataka i informacija koje ljudima olakšavaju način komunikacije i saznanja vezana za različite sfere života. Masovno korišćenje društvenih mreža pomerilo je granice reklamiranja proizvoda, usluga ili sličnih dobara od strane raznih kompanija koje koriste društvene mreže u svrhu marketinga. Kao takve društvene mreže predstavljaju jedan od osnovnih vidova poslovne komunikacije, reklamiranja i prodaje proizvoda ili pružanja usluga. Marketing na društvenim mrežama može doneti:

1. Veću vidljivost za kompanije, brend ili posebnu kompaniju;
2. Smislenu promociju sadržaja koji se kreira;
3. Snažnije povezivanje sa ciljnim grupama;
4. Personalizovanu komunikaciju sa kupcima/klijentima;
5. Veći broj pratilaca;
6. Veću posećenost na sajtu ili ciljanim stranicama;
7. Povećavanje prodaje proizvoda ili usluga;
8. Više lojalnih kupaca/klijanata.

Iz navedenog može se zaključiti da kompanije moraju napraviti što bolju strategiju reklamiranja u svrhu ostvarivanja što većeg profita koji ostvaruju putem prodaje proizvoda ili usluga. Gore navedene smernice mogu umnogome pomoći u samoj promociji kompanije kao i njenih proizvoda ili usluga. Kao takve ove smernice svakako pozitivno utiču na odluke marketing tima koji se bavi ovim pitanjima. Uprkos svim prednostima koje su prethodno navedene isto tako postoje i mane koje mogu pedstavljati i pretnje po ugled kompanije. Pre početka masovne upotrebe društvenih mreža postojala je mnogo manja mogućnost širenja negativnih mišljenja vezanih za kompaniju ili njene proizvode. Pre pojave društvenih mreža koje su u masovnoj upotrebi gde je većina informacija uglavnom javna i lako vidljiva i gde ljudi mogu javno iznositi svoja mišljenja i stavove koja se putem društvenih mreža veoma brzo šire do širokih narodnih masa i samim tim negativna mišljenja mogu loše uticati da poslovanje kompanije. Putem društvenih mreža korisnicima se daje mogućnost snažnog uticaja na mišljenja ljudi. Posledica negativnog mišljenja ljudi može biti pogubna za kompaniju ako se ne reaguje brzo i samim tim mogu se pretrpeti značajne posledice. Cilj korišćenja društvenih mreža u marketinške svrhe je taj da se izvrši što bolja promocija, bez grešaka koje bi mogle negativno da utiču na marketinga na društvenim mrežama. U ovom radu biće objašnjeno koje su koristi i ograničenja korišćenja društvenih mreža u svrhu marketinga.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari