Odlomak

Pod markentingom se najčešće smatra reklama, ali ona je samo deo širokog spektra aktivnosti koje marketing obuhvata. Marketing je reč (kovanica) anglosaksonskog porekla. Čine je reči market – tržište (pijaca) i ing – sufiks, nastavak za glagol koji osnovnoj reči daje više značenja. Neposredni prevod na srpski bi bio “stavljanje na tržište” ili “stvaranje tržišta”. [1]

Mnogo je teoretskih rasprava prisutno na temu da li je marketing nauka ili veština. Ako bi se nauka definisala kao sposobnost tačnog merenja pojava koje su predmet proučavanja, onda bi se marketing pre mogao smatrati veštinom nego naukom. Takođe i sami ljudi koji se bave marketingom moraju da poseduju određene veštine i znanja iz ove oblasti u ekonomiji.

Sama marketing teorija predstavlja deskripciju u pojašnjenju proučavanog fenomena; to je oblast posebnog, specijalnog znanja koja ima svoje koncepcije i metode. Primenjivanje marketing teorije ima za cilj da doprinese poboljšanju procesa upravljanja određene marketing aktivnosti. Marketing teorija je vrlo važna i za šire poznavanje konkretnih problema koji se javljaju u turbulentnoj tržišnoj privredi. Pomoću marketinga se dolazi do odluka koje proizvode, usluge i programe primeniti na izabranim tržištima i u potpunosti je podređen kupcima i potražnji, naravno sa ciljem ostvarivanja što veće dobiti.[2]


[1]https://znacenje.com/sta-je-marketing/

[2]dr Vladimir Stojanović “Marketing menadžment istraživanja” drugo, revidirano izdanje, Banja Luka 2018.

No votes yet.
Please wait…
Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 15 stranica
  • Osnovi marketinga /
  • Školska godina: 2023
  • Seminarski radovi, Marketing/PR
  • Srbija,  Leskovac,  Visoka poslovna škola strukovnih studija u Leskovcu  

Više u Seminarski radovi

Komentari