Propaganda i tržišne komunikacije
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Skripte, Ekonomija, Esej, Marketing/PR
Objavio joka84 04. januar 2023. Prijavi dokument
Preduzetništvo se može definisati kao proces stvaranja nečeg novog ulaganjem potrebnog vremena i truda, preuzimanjem pratećih finansijskih, fizičkih i društvenih rizika i prihvatanjem odgovarajućih nagrada u vidu novčanog i ličnog zadovoljstva i nezavisnosti. (Petrovic,2007) Preduzetništvo predstavlja sposobnost da se razvije, organizuje i vodi poslovno preduzeće, zajedno sa bilo kojom njegovom neizvesnošću sa ciljem ostvarivanja profita. Ono je povezano sa zemljom, radom, prirodnim resursima i kapitalom i nezaobilazan je deo razvoja konkurentnosti na globalnom trzistu.
Start up termin se odnosi na kompanije koje su u pocetnim fazama svog poslovanja. Formiraju se kako bi se razvio proizvod ili usluga za koje se veruje da postoji potraznja. Postoje 3 stages of start-up, to su problem, product/market fit i scale. (Ash, 2012)
Prva faza (Problem) podrazumeva utvrdjivanje postojanja problema i da li je problem vredan resavanja pre nego sto se krene sa njegovim resavanjem. Donosenje odluke o resavanju problema zavisi od odgovora na tri pitanja:
– Da li je to nešto što kupci žele? (must-have)
– Hoće li platiti za to?
– Može li se to rešiti?
Odgovori na ova pitanja mogu ustedeti vreme i troskove koje nosi resavanje problema. Odatle se izvodi minimalno održivi proizvod (MVP) za resavanje problema cime ce se uskladiti proizvod sa trzistem. Focus ove faze je na ucenje i pivot. (Ash, 2012)
U drugoj fazi ( Product/Market Fit) postavlja se pitanje :
– Da li je napravljeno ono sto ljudi zele?
Ukoliko je utvrdjeno da postoji problem, onda je kreiran i MVP. Eksperimentisanjem i testiranjem se utvrdjuje da li je stvoreno ono sto ljudi zele. Ovde se pokusava da se ostvari Product/Market Fit. U ovoj fazi potrebno je formirati plan i odrediti ciljanu grupu kupaca koje treba privuci i zadrzati. (Ash, 2012)
Treca faza ( Scale) treba da odgovori na pitanje:
– Kako ubrzati rast?
Nakon plasiranja proizvoda na trziste i privlacenja kupaca, kompanije se usmeravaju na pitanje rasta odnosno skaliranju poslovnog modela i profit.
Mnogi preduzetnici prikupe osnovno finansiranje ranije, ali najbolje vreme za finansiranje je kada dodje do product/market fit. Tada se mogu privuci i investitori jer postoji zajednicki interes a to je profit i povecanje poslovanja. (Ash, 2012)
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio dejana1995 02. februar 2024.
Objavio milicab 02. oktobar 2023.
Objavio Emina.dragolj 13. septembar 2023.
Objavio madmax74 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.