Odlomak

U pošti postoje razne vrste marketinških usluga, a neke od njih su :
direktna pošta, pošiljka sa plaćenim odgovorom, kataloška prodaja,
telemarketing i teleprodaja, komercijalne SMS poruke, SMS bulk, PTT štamparija …
U našem radu opisaćemo SMS marketing koji će obuhvatati komercijalni SMS i SMS bulk.

SMS marketing

U savremenom marketingu jedna od najznačajnijih komponenti je komunikacija sa potrošačima, a u okviru nje, najbolje se pokazao direktni marketing, odnosno neposredno komuniciranje sa korisnicima usluga. Jedna od metoda ove vrste marketinga je i SMS marketing.

SMS marketing vrlo je efikasan direktan kanal personalizovane komunikacije do krajnjeg korisnika, koji omogućava da kupcu, odnosno ciljnoj grupi marketinšku poruku saopštite direktno, bez posrednika. Ovakav marketing nudi pristup velikom broju korisnika i pruža sigurnost da je poruka stigla do ciljne grupe.

SMS marketing je nov medij komunikacije koji je zaživeo sa ekspanzijom korišćenja mobilnih telefona, s obzirom danas svaka osoba ima mobilni telefon pored koga provodi 90% vremena, to ga čini izuzetno pogodnim za kominiciranje u svrhe marketinga.

SMS marketing koristi SMS poruke za komunikaciju sa vašim klijentima i kupcima. Vi prikupljate brojeve telefona vaših klijenata, kopirate ih u svoj lični nalog, zatim odjednom šaljete poruke svim ili samo nekim od svojih klijenata. Poruke mogu biti dugačke do 160 karaktera, a čuvaju se i isporučuju kasnije ukoliko je mobilni pretplatnik nedostupan. Ovakva vrsta marketinga obezbeđuje veoma visoki procenat povratne reakcije vasih klijenata.

Uz prosečan broj od 50 SMS poruka koje srpski korisnik mesečno pošalje, SMS je najbolji marketinški kanal za pružanje informacija o novim proizvodima, akcijskim prodajama i rasprodajama koje uskoro počinju ili su u toku. Moguće je slati informacije o poslovanju vaše firme, o specijalnim ponudama, a za ankete se sve više interesuju oni koji hoće da znaju kakav proizvod ili uslugu njihovi korisnici žele.

SMS se sve više koristi za primanje naručenih informacija i oglasnih poruka i ukoliko one primaocima obezbede dodatne koristi i pogodnosti, ova vrsta marketnga postaje veoma važna i finansijski isplativija u odnosu na tradicionalno oglašavanje.
Primena SMS marketinga

Svuda gde postoji potreba za komunikacijom na relaciji :

• preduzeće – potrošač
• organizacija – klijent

mobilni marketing nalazi svoju primenu i ističe se u tome što ulazi u direktnu komunikaciju sa krajnjim potrošačima i brzo, deletvorno i sa visokom stopom odgovora saznaje za njihove interese, potrebe i kupovne navike. Direktno upućena poruka donosi maksimalni efekat ako se vodi računa o vremenu slanja i ako se korisniku omogući da u bilo kom trenutku odjavi uslugu.

Cilj direktnog marketinga je izgradnja dugoročne jedan – prema – jedan veze. Sa tekućim ili potencijalnim kupcima. SMS marketing omogućava da što bolje upoznamo i razumemo kupce i na taj način gradimo sa njima jaču poslovnu vezu.
Ko su vaši kupci? Kako se zovu, gde žive, koje proizvode kupuju…? Kako doći do ovih vrednih informacija?

SMS kviz, glasanje, nagradne igre, učlanjenje u klub…su idealni načini za animiranje korisnika. Praksa je potvrdila visok stepen odziva ako korisnika očekuje neka nagrada u obliku poklona, popusta itd.

Šta činiti sa prikupljenim podacima?
Pored slanja promotivnih poruka i korisnih informacija, kupcu čestitajte praznike, rođendan, nagradite ga posebnim popustom za vaš proizvod ili uslugu

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Više u Telekomunikacije

Komentari