Menadžment događaja
DEFINISANJE DOGAĐAJA (str.4)
Dogadjaj predstavlja specifično osmišljenu ponudu ograničenog trajanja u čijoj osnovi se nalazi odgovarajuća ideja, koja se sa zajedničkim angažovanjem izvršilaca i materijalnih sredstava odnosno primenom menadžerskog znam-kako na tržištu ispoljava kao originalna idejna ponuda. Događaj jeste deo uslužne ekonomije, što znači da uključuje angažovanje živog i minulog ljudskog rada na kreiranju neopipljive koristi potrošačima, ali se istovremeno razlikuje od klasične uslužne ponude. Idejna osnova događaja podrazumeva različite koncepte, pristupe, imidže i programe u njegovoj realizaciji.
U ekonomskom smislu događaj jeste ponuda koja se na tržištu nalazi u procesu razmene sa ciljem zadovoljavanja specifičnih, heterogenih i nematerijalnih potreba potrošača.
Privlačnost i oriiginalnost događaja proizilazi iz specifičnosti i originalnosti ponude, neponovljivosti i ograničenog vremenskog trajanja, što događaje razlikuje kako od proizvoda, tako i od usluge. Događaji su posledica, ali i uzrok promena životnih stilova savremenih potrošača.
KLASIFIKACIJA DOGAĐAJA (str.6)
Osnovna podela događaja:
1. planirani događaj- zahtevaju postavljanje, menadžment ( upravljanje), izvršioce i određeno vremensko trajanje;
2. neplanirani događaji- nezgode, prirodne katastrofe, iznuđene reakcije.
Podela događaja na osnovu njihove veličine i obima: mega događaj, hallmark događaj, glavni događaj.
1. Mega događaj- je događaj koji svojim obimom i veličinom utiče na ukupnu privrednu aktivnost zemlje domađina, a medijski je globalno pokriven. U ekonomskom smislu m.d. se odražava na turizam i privrednu infrastrukturu zemlje domaćina. Potrebna su velika finansijska ulaganja, izgradnja objekata, privući najmanje milion posetilaca (fizički), a mora biti medijski globalno ispraćen.
2. Hallmark događaj- je događaj sa prepoznatljivim kvalitetom programa, odnosno sa autentičnim postav -ljanjem i izvršenjem, na osnovu čega poseduje različite karakteristike koje ga ističu u odnosu na istovrsne događaje. Hallmark označava mesto događaja , objekte ili organizaciju događaja, ( Vimbldon, Sajam događaja)
3. Glavni događaj- jesu događaji velikog obima, sa izraženim interesom javnosti i medijskom pokrivenosti. Glavni događaj privlače veliki broj posetilaca, a organizatoru omogućuju ostvarivanje dobrih ekonomskih rezultata. ( uglavnom sportski događaji)
Podela događaja na osnovu njihove ponovljivosti i specifične postavke i izvršenja:
1. specijalni događaji- su događaji kojima se ostvaruju ekonomski (visoki profit) , socijalni i kulturni ciljevi. Dešavaju se jednom godišnje ili vrlo retko i publici pružaju veliko zadovoljstvo (Madona, koncerti Gorana Bregovića, revijalne fudbbalske utakmice)
2. uobičajeni događaji
Podela događaja na osnovu namera i karakteristike događaja:- kulturni događaji; – umetnički, odnosno zabavni događaji- sportska takmičenja; -; -rekreativni događaji;- ;- poslovni, odnosno trgovinski događaji; politički, odnosno državni događaji;- privatni događaji.
Javni događaji- kombinacija hallmark i mega događaja. Klasifikacija događaja unutar jedne vrste događaja: Sportski (-u zatvorenom ili otvorenom prostoru; -na zemlji, vodi ili vazduhu;- profesionalni i amaterski; itd.)
3. TIPOLOGIJA DOGAĐAJA (str. 9)
Podela događaja na osnovu obima i veličine: mega, hallmark i glavni događaj- oni se dalje mogu deliti prema tipologiji događaja:
1. Mega događaji podela na :
- Mega sportske događaje- ( OI; FIFA WB; itd.)
- Mega poslovni događaji ( velike međunarodne izložbe- (EXPO Sajam itd.) 2. Hallmark događaji podela na: sportski (Vimbldon itd.), poslovni (Međunarodni sajam automobila u Ženevi itd.), kulturni (Kanski festival, karnevali itd.), umetnički- zabavni (razni koncerti, umetničke predstave, izložbe itd).
3. Glavni događaji podela na gl. sportske događaje, gl. kulturne događaje, gl.umetničke i zabavne događaje,gl. poslovne događaje, gl.obrazovne i naučne događaje, gl. političke događaje.
Poslovni događaji- imaju najveći broj tipova, kao što su: sajmovi, izložbe, sastanci, konferencije itd.
1. sajmovi- česti poslovni događaji, sa određenom tradicijom i njihova uloga je da informišu i obrazuju posetioce o izloženim novinama.
2. izložbe- su u razvojnom smislu prethodile nastanku i razvoju sajmova, a relativno su manje zahtevan poslovni događaj u pogledu postavljanja i izvršenja.Razlikujemo: – poljoprivredne izložbe, potrošačke izložbe, specijalizovane izložbe i privatne iz.
3. sastanci- poslovni događaji, okupljeni sa određenom namerom. Mogu biti otvorenog i zatvorenog karaktera.
4. konferenicije- poslovnii događaji koji se organizuje sa ciljem razmene mišljenja, informisanja, privlačenja pažnje javnosti prema programima, odnosno temama konferencija,
Tipologija događaja prema prema kriterijumu ponovljivosti i specifičnosti postavljanja:
1. profitni specijalni događaji;
2. neprofitni specijalni događaji.
Više u Menadžment
Liderstvo, menadžment i organizaciono ponašanje
- Liderstvo u nastavi
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Učiteljski fakultet · Beograd
- 15 stranica
Organizacija događaja u hotelijerstvu-studija slučaja hotela “Hyatt Regency” Beograd
- Turističko poslovanje
- --- Srbija | Beograd --- · Beograd
- 37 stranica
Praktična nastava Eliksir Zorka mineralna đubriva d.o.o.
- Stručna praksa 1
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 11 stranica
Više u Skripte
Virtuelna komunikacija i kultura
- Komunikacija i kultura
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 6 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Didaktika
- Didaktika
- Univerzitet 'Bijeljina' · Bijeljina
- 18 stranica