Liderstvo
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio sosa 15. februar 2013. Prijavi dokument
DEFINISANJE DOGAĐAJA (str.4)
Dogadjaj predstavlja specifično osmišljenu ponudu ograničenog trajanja u čijoj osnovi se nalazi odgovarajuća ideja, koja se sa zajedničkim angažovanjem izvršilaca i materijalnih sredstava odnosno primenom menadžerskog znam-kako na tržištu ispoljava kao originalna idejna ponuda. Događaj jeste deo uslužne ekonomije, što znači da uključuje angažovanje živog i minulog ljudskog rada na kreiranju neopipljive koristi potrošačima, ali se istovremeno razlikuje od klasične uslužne ponude. Idejna osnova događaja podrazumeva različite koncepte, pristupe, imidže i programe u njegovoj realizaciji.
U ekonomskom smislu događaj jeste ponuda koja se na tržištu nalazi u procesu razmene sa ciljem zadovoljavanja specifičnih, heterogenih i nematerijalnih potreba potrošača.
Privlačnost i oriiginalnost događaja proizilazi iz specifičnosti i originalnosti ponude, neponovljivosti i ograničenog vremenskog trajanja, što događaje razlikuje kako od proizvoda, tako i od usluge. Događaji su posledica, ali i uzrok promena životnih stilova savremenih potrošača.
KLASIFIKACIJA DOGAĐAJA (str.6)
Osnovna podela događaja:
1. planirani događaj- zahtevaju postavljanje, menadžment ( upravljanje), izvršioce i određeno vremensko trajanje;
2. neplanirani događaji- nezgode, prirodne katastrofe, iznuđene reakcije.
Podela događaja na osnovu njihove veličine i obima: mega događaj, hallmark događaj, glavni događaj.
1. Mega događaj- je događaj koji svojim obimom i veličinom utiče na ukupnu privrednu aktivnost zemlje domađina, a medijski je globalno pokriven. U ekonomskom smislu m.d. se odražava na turizam i privrednu infrastrukturu zemlje domaćina. Potrebna su velika finansijska ulaganja, izgradnja objekata, privući najmanje milion posetilaca (fizički), a mora biti medijski globalno ispraćen.
2. Hallmark događaj- je događaj sa prepoznatljivim kvalitetom programa, odnosno sa autentičnim postav -ljanjem i izvršenjem, na osnovu čega poseduje različite karakteristike koje ga ističu u odnosu na istovrsne događaje. Hallmark označava mesto događaja , objekte ili organizaciju događaja, ( Vimbldon, Sajam događaja)
3. Glavni događaj- jesu događaji velikog obima, sa izraženim interesom javnosti i medijskom pokrivenosti. Glavni događaj privlače veliki broj posetilaca, a organizatoru omogućuju ostvarivanje dobrih ekonomskih rezultata. ( uglavnom sportski događaji)
Podela događaja na osnovu njihove ponovljivosti i specifične postavke i izvršenja:
1. specijalni događaji- su događaji kojima se ostvaruju ekonomski (visoki profit) , socijalni i kulturni ciljevi. Dešavaju se jednom godišnje ili vrlo retko i publici pružaju veliko zadovoljstvo (Madona, koncerti Gorana Bregovića, revijalne fudbbalske utakmice)
2. uobičajeni događaji
Podela događaja na osnovu namera i karakteristike događaja:- kulturni događaji; – umetnički, odnosno zabavni događaji- sportska takmičenja; -; -rekreativni događaji;- ;- poslovni, odnosno trgovinski događaji; politički, odnosno državni događaji;- privatni događaji.
Javni događaji- kombinacija hallmark i mega događaja. Klasifikacija događaja unutar jedne vrste događaja: Sportski (-u zatvorenom ili otvorenom prostoru; -na zemlji, vodi ili vazduhu;- profesionalni i amaterski; itd.)
3. TIPOLOGIJA DOGAĐAJA (str. 9)
Podela događaja na osnovu obima i veličine: mega, hallmark i glavni događaj- oni se dalje mogu deliti prema tipologiji događaja:
1. Mega događaji podela na :
3. Glavni događaji podela na gl. sportske događaje, gl. kulturne događaje, gl.umetničke i zabavne događaje,gl. poslovne događaje, gl.obrazovne i naučne događaje, gl. političke događaje.
Poslovni događaji- imaju najveći broj tipova, kao što su: sajmovi, izložbe, sastanci, konferencije itd.
1. sajmovi- česti poslovni događaji, sa određenom tradicijom i njihova uloga je da informišu i obrazuju posetioce o izloženim novinama.
2. izložbe- su u razvojnom smislu prethodile nastanku i razvoju sajmova, a relativno su manje zahtevan poslovni događaj u pogledu postavljanja i izvršenja.Razlikujemo: – poljoprivredne izložbe, potrošačke izložbe, specijalizovane izložbe i privatne iz.
3. sastanci- poslovni događaji, okupljeni sa određenom namerom. Mogu biti otvorenog i zatvorenog karaktera.
4. konferenicije- poslovnii događaji koji se organizuje sa ciljem razmene mišljenja, informisanja, privlačenja pažnje javnosti prema programima, odnosno temama konferencija,
Tipologija događaja prema prema kriterijumu ponovljivosti i specifičnosti postavljanja:
1. profitni specijalni događaji;
2. neprofitni specijalni događaji.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.