Odlomak

UVOD

Priređivanje sportskih događaja – da li velikih, međunarodnih ili malih, ne tako važnih – može imati ogroman i dugotrajan uticaj na lokalnu sredinu, ekonomiju i industriju.

Sportski događaj može da bude bilo koji događaj, projekat ili atrakcija – privlačno zbivanje izvan svakodnevnog toka aktivnosti u sportskom objektu.Takav događaj može da bude međunarodnog, nacionalnog, regionalnog ili lokalnog karaktera, može da obuhvati sport, umetnost, pozorište, festival… može da bude takmičarski, namenjen prikupljanju finansijskih fondova, zadovoljavanju socijalnih ciljeva ili jednostavno namenjen dobroj zabavi.

Za menadžment sportskog objekta važan događaj ima prelomni značaj. Podstiče uspavane potencijale, pokreće poslovne inicijative, daje šansu menadžerima sklonim inovacijama i pruzimanju rizika. Događaji okupljaju vrhunske takmičare i izvođače, otvaraju perspektivu produbljavanja i podizanja kvaliteta programa sportskog objekta.

Svaki događaj ima karakteristike koje ga razlikuju od svih drugih. Događaji nameću menadžerima da unaprede programe i sopstvene izvođačke karakteristike. Oni su sredstvo promocije organizacije i stvaranja povoljnog imidža sportske organizacije. Događaji zahtevaju određene stilove i metode menadžmenta. Oni zahtevaju koordinatora, preciznost, rokove i brzo odlučivanje.

Svi događaji zahtevaju dobro planiranje i organizovanje. To znači da menadžer sportskog objekta u kojem se događaj organizuje mora da usmerava organizatore događaja prema osnovnim principima planiranja i organizovanja.

Organizovanje događaja obuhvata planiranje, uspostavljanje organizacione strukture i razvijanje radnih odnosa i metoda kojima se dostižu ciljevi. Organizaciona struktura obuhvata lance komandovanja, raspone kontrole i zasebne jedinice, timove ili radne grupe koje se bave različitim područjima rada. Struktura mora da obuhvati najširu lepezu poslova i zadataka u vezi sa događajem.

Svaki važan događaj mora da prati finansijski plan s tim što taj plan zavisi od vrste događaja i od postavljenih ciljeva. Svaki događaj zahteva odgovarajući personal. Neposrednom zbivanju događaja (utakmice, festivala, izložbe…) mora da prethodi detaljno planiranje. Detaljno planiranje ostvaruje se uz pomoć mrežnog planiranja, izradom dijagrama toka aktivnosti, kalendara, meta i datuma.

 

 

 

SEMINARSKI RAD SPORTSKI DOGAĐAJI

KARAKTERISTIKE SPORTSKOG DOGAĐAJA

Sportski događaj predstavlja jedan od najosnovnijih stubova sportskih ali i marketing resursa bilo kog sportskog društva, kluba, organizatora takmičenja ili bilo kog sportiste i trenera. Suština sportskog događaja i njegovog organizovanja predstavlja vrlo složen kompleks različitih dejstava, u kome učestvuju svi koji su bliski na bilo koji način sportu: od kompletne organizacione strukture subjekta događaja, do sportista, trenera, menadžera, sponzora, sredstva masovnog informisanja, neposrednih gledalaca i širokog sportskog auditorijuma.

Posmatrana iz ugla teorije sporta sportski događaj predstavlja mesto i aktivnost na kome se u odnosu na protivnika određuje mera sopstvene vrednosti. Sportski događaj predstavlja ogledalo efikasnosti ne samo sportskog treninga i priprema sportista, već i drugih funkcija sportske organizacije i sporta uopšte, uključujući efikasnost menadžmenta i njegove uloge u ostvarivanju ciljeva sportske organizacije.

Sportski događaj takođe možemo posmatrati i kao zbir karakteristika, koje su prisutne u praksi organizovanja događaja. Razmotrićemo osnovne karakteristike sportskog događaja:
Sportsko-takmičarska karakteristika – u kojoj se ostvaruje cilj veezan za sportski rezultat. Takmičenje određuje pobednika i pobeđenoga. Neizvesnost sportskog ishoda i merenje sopstvenih vrednosti u odnosu na protivnika daje sportskom takmičenju neophodnu draž i smisao ostvarenja sportske misije i duha u njemu.
Ekonomsko-marketinška karakteristika – u kojoj organizatori događaja traže mogućnosti i načine organizacije sportskog dogadaja sa finansijskim efektima, koji će u isto vreme dati odgovor kojim putevima može i treba da ide komercijalizacija dogadaja radi pokrivanja bilansnih rashoda i ostvarivanja profita.
Edukativna karakteristika – u kojoj sportisti i klubovi neposredno i posredno utiču na sportsko i etičko obrazovanje (edukaciju) sportskog auditorijuma.

Karakteristike sportskog događaja mogu se posmatrati i kao elementi utvrđivanja koncepcije određenog takmičenja i njegovih ciljeva, u zavisnosti od različitog akcentovanja jedne od karakteristika događaja. Na odluku o koncepciji sportskog događaja, na osnovu akcentiranja jedne od pomenute četiri karakteristike, bespogovorno utiču unutrašnje strukture sporta: organizatori takmičenja i njegovi učesnici. Takođe, ne može se zaobići snažan uticaj iz spoljašnjeg okruženja industrije sporta: iz sfere biznisa i sredstava masovnog informisanja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Više u Sport

Komentari