Odlomak

UVOD

Priredjivanje sportskih dogadjaja – da li velikih ,medjunarodnih ili malih,ne tako
vaznih moze imati ogroman i dugotrajan uticaj na lokalnu sredinu,ekonomiju i industriju

Sportski dogadjaj moze da bude bilo koji dogadjaj,projekt ili atrakcija-privlacno zbivanje izvan svakodnevnog toka aktivnosti u spotrskom objektu.Takav dogadjaj moze da bude medjunarodnog,nacionalnog,regionalnog ili lokalnog karaktera, moze da obuhvati sport,umetnost,pozoriste,festival…moze da bude takmicarski, namenjen prikupljanju finansijskih fondova,zadovoljavanja socijalnih ciljeva ili jednostavno namenjen dobroj zabavi.

Za menadzment sportskog objekta vazan dogadjaj ima prelomni znacaj.Podstice uspavane potencijale,pokrece poslovne inicijative,daje sansu menadzerima sklonim inovacijama i preuzimanju rizika. Dogadjaji okupljaju vrhunske takmicare  i izvo-djace,otvaraju perspektivu produbljivanja i podizanja kvaliteta programa sportskog objekta.

Svaki dogadjaj ima karakteristike koje ga razlikuju od svih drugih. Dogadjaji name-cu menadzerima da unaprede programe i sopstvene izvodjacke karakteristike.Oni su
sredstvo promocije organizacije i stvaranja povoljnog imidza sportke organizacije.
Dogadjaji zahtevaju odredjene stilove i metode menadzmenta. Oni zahtevaju koordi- natora,preciznost,rokove i brzo odlucivanje.

Svi dogadjaji zahtevaju dobro planiranje i organizaovanje.To znaci da menadzer    sportskog objekta u kojem se dogadjaj organizuje mora da usmerava organizatore dogjadjaja prema osnovnim principima planiranja i organizovanja.

Organizovanje dogadjaja obuhvata planiranje,uspostavljanje organizacione strukture i razvijanje radnih odnosa i metoda kojima se dostizu ciljevi.Organizaciona struktura obuhvata lance komandovanja,raspone kontrole i zasebne jedinice,timove ili radne grupe koje se bave razlicitim podrucjima rada.Struktura mora da obuhvata najsiru lepezu poslova i zadataka u vezi sa dogadjajem.

Svaki vazan dogadjaj mora da prati finansijski plan s tim sto taj plan zavisi od vrste dogadjaja i od postavljenih ciljeva.Svaki dogadjaj zahteva odgovarajuci personal. Neposrednom zbivanju dogadjaja ( utakmica,festiva,izlozbe..), mora da prethodi detaljno planiranje. Detaljno planiranje ostvaruje se uz pomoc mreznog planiranja, izradom dijagrama toka aktivnosti,kalendara,meta i datuma.

KARAKTERISTIKE SPORTSKOG DOGADJAJA

Sportski dogadjaj predstavlja jedan od najosnovnijih stubova sprortskih ali i mar-keting resursa bilo kog sportskog drustva,kluba,organizatora takmicenja ili bilo kog
sportiste i trenera.Sustina sportskog dogadjaja i njegovog organizovanja predstavlja vrlo slozen kompleks razlicitih dejstava,u kome ucestvuju svi koji su bliski na bilo koji nacin u sportu:od kompletne organizacione structure subjekta dogadjaja,do spo-rtiste,trenera,menadzera,sponzora,sredstva masovnog informisanja,neposrednih gle-dalaca i sirokog sportskog auditorijuma.

Posmatrana iz ugla teorije sporta sportski dogadjaj predstavlja mesto i atraktivnost na kome se u odnosu na protivnika odredjuje mera sopstvene vrednosti.Sportski do-gadjaj predstavlja ogledalo efikasnosti ne samo sportskog treninga i priprema sporti-sta,vec i drugih funkcija sportske organizacije i sporta uopste,ukljucujuci efikasnost
menadzmenta i njegove uloge u ostvarivanju ciljeva sportske organizacije.

Sportski dogadjaj takodje mozemo posmatrati i kao zbir karakteristika,koje su prisu-tne u praksi organizovanja dogadjaja.Osnovne karakteristike sportskog dogadjaja :
1.    sportsko – takmicarska karakteristika – u kojoj se ostvaruje cilj vezan za spo-rtski rezultat.Takmicenje odredjuje pobednika i pobedjenog.Neizvesnost sportskog ishoda i merenje sopstvenih vrednosti u odnosu na protivnika daje sportskom takmicenju neophodnu draz i smisao ostvarenja sportske misije i duha u njemu.
2.    ekonomsko – marketinska karakteristika – u kojoj organizatori dogadjaja traze mogucnosti i nacine organizacije sportskog dogadjaja sa finansijskim efektima,koji ce u isto vreme dati odgovor kojim putevima moze i treba da   ide komercijalizacija dogadjaja radi pokrivanja bilansnih rashoda i ostvariva-nja profita.
3.    edukativna karakteristika – u kojoj sportisti i klubovi neposredno i posredno uticu na sportsko i eticko obrazovanje tj edukaciju sportsog auditorijuma

Karakteristike sportskog dogadjaja mogu se posmatrati i kao elementi utvrdjivanja koncepcije odredjenog takmicenja i njegovih ciljeva,u zavisnosti od razlicitog akce-ntovanja jedne od karakteristika dogadjaja.Na odluku o koncepciji sporskog doga-djaja,na osnovu akcentiranja jedne od pomenute cetiri karakteristike,bespogovorno uticu unutrasnje strukture sporta: organizatori takmicenja i njegovi ucesnici.Takodje, nemoze se zaobici snazan uticaj iz spoljasnjeg okruzenja industrije sporta iz sfere biznisa i sredstava masovnog informisanja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Više u Sport

Komentari