Odlomak

ORGANIZACIONA STRUKTURA

• Sastavni deo svakog organizma, organizacije i institucije.
• Pokazuje kako su organizovani pojedinci i grupe u odnosu na zadatke koje obavljaju
• Dinamična komponenta koja se menja pod dejstvom uticajnih faktora
• Organizaciona struktura predstavlja temelj i stub svake organizacije
• Turbulentno okruženje izaziva česte promene početne organizacione strukture.
• Savremene – fleksibilne organizacije češće menjaju svoju organizacionu strukturu
• Struktura je najvažniji segment organizacije.
• Pored strukture tu su i organizaciona sredstva i organizacioni postupci

 

 

 

DIZAJNIRANJE ORGANIAZCIJE

• Proces oblikovaja formi i modela koji odslikavaju komponente organizacije, njihov izgled, oblike i interakcije
• Struktura čini gradju, sastav i strukturu preduzeća, kao i delova koji sačinjavaju preduzeće

 

 

 

 

Dizajniranje
Dizajniranjem se formira organizaciona struktura.

• Predstavlja upravljačku aktivnost i deo menadžment procesa preduzeća.
• Organizacioni dizajn predstavlja i proces koordiniranja strukturnih elemenata organizacije na najefektniji i najbolji način
• Može se različito iskazivati: opisom komponenata i veza organizacije, odgovarajućom organizacionom šemom ili slikom.

 

 

 

 

Organizaciona struktura

• Organizaciona struktura je dinamična komponenta organizacije i menja se pod dejstvom spoljnih i unutrašnjih faktora.
• Nestabilni uslovi okruženja zahtevaju fleksibilne organizacije koje često menjaju svoju unutrašnju strukturu.
• Organizacionu strukturu preduzeća sačinjavaju raspored i odnosi komponenata preduzeća:
• Organizaciona struktura
• Nije dovoljno samo da postoje sve neophodne komponente, već je potrebno obezbediti odgovarajući sklad i odnose tih komponenata.
• Komponente organizacije se uskladjuju u procesu delatnosti i obavljanja radnih procesa i zadataka preduzeća
• Širi i kompleksniji zadaci se dele i raščlanjuju na veći broj posebnih i pojedinačnih zadataka.
• Dinamična kategorija u okviru koje se uspostavljaju odnosi izmedju pojedinih komponenata, ljudi i njihovih aktivnosti ili funkcija u organizaciji
• Definiše se i postavlja unutrašnjim pravilima i aktima preduzeća i obuhvata sveukupnost veza i odnosa izmedju postojećih komponenata preduzeća i u okviru svake od njih pojedinačno.
• Temelj i stubovi organizacione strukture preduzeća dobijaju se procesom raščlanjavanja, odnosno podelom ukupnih poslova i zadataka na veći broj pojedinačnih i grupnih zadataka

Raščlanjivanje obuhvata podelu poslova i zadataka radnog procesa na pojedince, grupe i timove i podelu poslova i upravljačkih zadataka po užim organizacionim delovima preduzeća
Organizacionom strukturom se pojedinačni, grupni ili timski zadaci i operacije povezuju u efikasan radni i poslovni proces sistemom unutrašnje koordinacije.

Organizaciona struktura se može posmatrati:

• kao ustrojstvo, odnosno svrsishodan raspored organizacionih komponenata i resursa preduzeća,
• kao snimak organizacije u odredjenom trenutku,
• slika njenog trenutnog stanja
• odraz radnih i poslovnih procesa u slici strukturne šeme preduzeća.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari