Odlomak

1. ‘’Outsourcing’’
(izbor odnosa sopstvene proizvodnje i nabavke) i nivelacija u svetu

‘’Outsourcing’’ podrazumeva dobijanje robe ili usluge od spoljnog dobavljača . ‘’Outsourcing’’ je reklamiran kao faktor koji omogućava da pomaže kompanijama koje teže da ostvare potrebnu brzinu i fleksibilnost i da pri tome budu konkurentne. U prilog tome govorio je i Tom Peters, guru menadžmenta, koji je izjavio: “Radite ono što radite najbolje, a ostalo prepustite.”
Razvoj tehnologija na prelazu ovog veka je podigao koncept outsoursing-a na viši nivo. Velika ulaganja u tehnologiju, kao što su u svetu širokopojasnog povezivanja , povećanje raspoloživosti i smanjenje cene računara, kao i razvojem softvera kao što su e -mail , pretraživači i drugi softveri, omogućavaju pojedincima da rade zajedno u realnom vremenu sa bilo kog mesta u svetu. Praksa je naglo porasla u poslednjih nekoliko godina , kao što možete videti na slici 1. Outsorcing је pomogao kompanijama da efikasnije rade fokusirajući se na ono što najbolje znaju.

To je omogućilo zemljama poput Indije, Kine i mnogim drugim da postanu deo globalnog lanca snabdevanja za robe i usluge. Rešenje je bio outsourcing, što je praktično podrazumevalo da se izvršenje bilo kog posla nije moglo zamisliti (proizvođači koji su angažovani na razvoju softvera i dizajn proizvoda za inženjera u Indiji; računovodstva su angažovana za pripremu poreza u Indiji; čak neke bolnice su angažovala čitanje ’’CAT’’ skeniranja lekarima u Indiji i Australiji. Sve je ovo stvorio potpuno novi nivo globalne konkurencije koja je intenzivnija nego ikad ranije.

2. OPERACIONI MENADŽMENT DANAS

Današnji operacioni menadžment i okruženje se veoma razlikuje od onoga što je bilo pre samo nekoliko godina. Kupci traže bolji kvalitet, veću brzinu, i niže troškove. Da bi uspele, kompanije moraju da budu ”gospodari” sa osnovama menadžmenta operacija. Da bi se postigao ovaj cilj, mnoge kompanije sprovode koncept pod nazivom ”Lean” sistem. ”Lean” sistemi podrazumevaju ukupni sistemski pristup u stvaranju efikasnog rada i upotrebljava koncepte najbolje prakse, uključujući rad ”samo-u-vremenu” (IIT), Menadžment totalnim kvalitetom (TQM), kontinuirano poboljšanje ili stalno poboljšanjae, planiranje resursa i upravljanje lancem snabdevanja (SCM). Potreba za većom efikasnosti je, takođe, dovela mnoge kompanije da koriste velike informacione sisteme koji se zovu ”Enterprise resource planning” (ERP). ERP informacioni sistemi su veliki, sofiscirani softverski programi, za identifikaciju i planiranje u preduzeću svih resursa potrebnih za koordinaciju svih aktivnosti koje su uključene u proizvodnju i isporuku proizvoda kupcima.
Primenjujući najbolje prakse u upravljanju operacijama nije dovoljno dati kompaniji konkurentsku prednost . Razlog je u tome što u današnje doba informacije i prakse vrlo brzo
dolaze do konkurencije, a kako bi se stekla prednost nad kupcima, kompanije stalno traže načine da bolje zadovolje zahteve svojih kupaca.

To zahteva od njih da imaju potrebne informacije o svojim kupcima kako bi mogli da predviđaju i da se prilagođavaju tim zahtevima. E – razvoj menadžmenta, CRM je omogućila kompanijama da imaju sve potrebne informacije. CRM obuhvata softverska rešenja koja omogućavaju firmi da prikuplja podatke o klijentima – specifične informacije koje mogu pomoći da firma identifikuje profile svojih najvećih kupaca i da pruži klijentima specifična rešenja. Takođe, CRM softver može da se integriše sa ERP informacionim sistemom.

Druga karakteristika današnjeg okruženja menadžmenta operacija jeste povećana upotreba
funkcionalnog odlučivanja, koja zahteva koordiniranu interakciju i odluke među različitim poslovnim funkcijama organizacije . Do nedavno , zaposleni u kompaniji su odluke donosili u izolovanim odeljenjima, pod nazivom ” funkcionalni sektori “. Danas kompanije okupljaju stručnjake iz različitih službi u funkcionalne timove za rešavanje problema iz svake poslovne funkcije kompanije, jer moraju da koordiniraju svoje odluke, koje podrazumevaju da zaposleni razumeju i uloge drugih poslovnih funkcija i ciljeva poslovanja u

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari