Tehnološki proces u proizvodnji stolarskih ploča
Objavio samostalni-preduzetnik 19. februar 2024.
Objavio una vukmanovic 05. decembar 2014. Prijavi dokument
Uvod
Tokom poslednje četiri decenije, nabavka doživljava transformaciju, od administrativne, preko taktičke, do veoma važne strateške funkcije u razvoju preduzeća.
Rastuću ulogu nabavke uslovili brojni faktori (naftna kriza, inflacija, rast cena sirovina, manjak retkih resursa…). 80-ih godina XX veka, troškovi nabavke su činili 40% ukupnih troškova, a danas skoro 60%.
Tradicionalno shvatanje nabavke (koncentrisano na jeftine dobavljače) zamenjeno strategijom koja je zasnovana na kvalitetu i razvijanju dugoročnih odnosa sa dobavljačima i usmerena na neprestano poboljšanje kvaliteta proizvoda i snižavanje troškova. http://www.vps.ns.ac.rs/nastavnici/Materijal/mat5259.pdf
Pojam i značaj nabavke
U proizvodnom preduzeću, nabavka predstavlja skup aktivnosti, mere i zadatke koji se obavljaju radi kupovanja (nabavke) materijala za reprodukciju, mašina, uređaja, pribora i alata, kako bi se nesmetano odvijao proces rada (prva metamorfoza novca u robu, početna robna faza procesa reprodukcije)
U trgovačkom preduzeću, nabavka predstavlja početnu fazu razmene – kupovina proizvoda koji uglavnom služe za dalju prodaju.
Da bi nabavka bila rentabilna mora voditi računa o optimalnim količinama i zalihama; ekonomičnost postiže iznalaženjem jeftinijih dobavljača i materijala i pokrivanjem troškova nabavke rabatom.
Nabavka doprinosi boljem imidžu preduzeća ako ima dobar odnos sa dobavljačima, korektno prima i predaje nabavljenu robu, redovno komunicira sa tržištem nabavke.
Osnovni cilj nabavke je redovno snabdevanje proizvodnje uz što niže troškove – pravi materijal u pravi materijal u pravoj količini, pod pravim uslovima, u pravo vreme, iz pravih izvora, sa pravom uslugom, na pravom mestu.
Zadaci koje nabavka treba da izvrši:
• Prikupljanje i analiza informacija internog i eksternog karaktera,
• Permanentno istraživanje tržišta nabavki,
• Prosleđivanje informacija sa tržišta drugim službama u preduzeću,
• Izbor najpovoljnijih dobavljača,
• Formulisanje dugoročne strategije nabavki,
• Podizanje stepena likvidnosti preduzeća.
Objavio samostalni-preduzetnik 19. februar 2024.
Objavio nenandrea92 25. novembar 2023.
Objavio svejednomije123 25. novembar 2023.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.