Obaveze i nadležnosti rukovodioca u javnom sektoru na primeru Direkcije za naknadu štete
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio DejanG93 14. mart 2014. Prijavi dokument
1. REZULTAT POSLOVANJA
Cilj osnivanja i poslovanja svakog preduzeca kao ekonomskog i organizacionog subjekta jeste da ostvari odredjene rezultate. Motivi i ciljevi, preduzeca, njegovog osnivanja,postojanja i poslovanja su pozitivni poslovni rezultati koji mu omogucavaju opstanak i razvoj. Kao cilj poslovanja preduzeca postavlja se stvaranje proizvoda kojima se mogu zadovoljiti drustvene potrebe. Rezultati poslovanja predstavljaju odredjene materijalne i finansijske efekte ili ucinke koje preduzece ostvaruje u odredjenom vremenskom periodu.Preduzece mora redovno da prati i kontrolise rezultate da bi sto uspesnije poslovalo. Sva preduzeca se trude i teze da ostvare sto vece rezultate svog poslovanja uz minimalna ulaganja i trosenja. Da bi to bilo moguce, procesi trosenja i stvaranja rezultata moraju biti neprekidno regulisani u procesu funkcionisanja i poslovanja preduzeca. Ovo regulisanje se obavlja funkcijom upravljanja u preduzecu, odnosno odlukama organa upravljanja. Na velicinu rezultata poslovanja deluju objektivni i subjektivni faktori.
– Objektivni faktori su dejstva na koja preduzece ne moze da utice i oni mogu biti: prirodni, tehnicki i drustveni.
Prirodni faktori su dejstvo klime, reljef, rudno bogatstvo, itd. i preduzece na njih ne moze da deluje merama svoje organizacije.
Tehnicki faktori se ispoljavaju u vidu raspolaganja proizvodnom opremom i tehnologijom. Njihovo dejstvo je moguce promeniti jedino ulaganjem u nabavku nove, savremenije opreme i uvodjenjem novih tehnoloskih postupaka.
Drustveni faktori se ispoljavaju preko trzista delujuci na visinu cena.
– Subjektivni faktori su odredjene slabosti u organizaciji poslovanja koji uslovljavaju odstupanja ostvarenih od objektivno mogucih rezultata.
2. OBLICI REZULTATA POSLOVANJA
Rezultate poslovanja izrazavamo odredjenim merilima . Najcesce primenjivana su tri oblika izrazavanja poslovanja koja su medjusobno uslovljena i povezana:
1) Fizicki proizvod, kao izraz proizvedenih upotrebnih vrednosti;
2) Ukupni prihod, kao izraz realizovane i ostvarene vrednosti;
3) Dobit-profit, kao konacni,finansijski rezultat poslovanja preduzeca.
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.