Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija, Turizam/Ugostiteljstvo
Objavio 9 13. april 2012. Prijavi dokument
Liberalizacija tržišta bi trebalo da vodi većem broju tržišnih učesnika na polju trgovine i višem stepenu konkurencije među njima. To bi vodilo raznovrsnijoj ponudi i kvalitetnijim proizvodima uz viši nivo usluge po povoljnijim cenama. Krajnji efekat bi bio dvostran. U tržišnoj utakmici izdiferencirali bi se i profitirali najbolji prodavci, dok bi kupci bili na dobitku u svakom slučaju zbog povećanog izbora i nižih cena. Sa otvaranjem srpske privrede otvorene su i mogućnosti za takav scenario, kako u privredi kao celini, tako i u trgovini na malo. Međutim, svedoci smo postojanja različitih integracija u trgovini na malo, koje, iako motivisane poslovnim interesima i razvojnim strategijama, teže da ograniče konkurenciju na ovom segmentu tržišta. Na putu od liberalizacije do konkurentnog tržišta „zalutalo” se i stiglo do oligopolizovanog tržišta sa naznakama dominacije nekih od učesnika. Bitan aspekt sagledavanja intenziteta konkurencije u trgovini na malo jeste merenje koncentracije ponude. U tom kontekstu se u radu koriste neki od pokazatelja: HH indeks, racio koncentracije, koeficijent entropije, sveobuhvatni indeks industrijske koncentrаcije. Zbog nemogućnosti izolovanja relevantnih podataka i izračunavanja adekvatnih pokazatelja za niško tržište, pokušali smo da kroz odgovarajuću anketu ocenimo stanje i na ovom segmentu ukupnog tržišta.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio roska1 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.