Proizvodnja biljaka u zaštićenom prostoru
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio MlakaMadafaka 20. januar 2015. Prijavi dokument
UVOD
Postupak razvoja novog proizvoda ne može se ostvariti odjednom, kako se to često očekuje, već postepenim radom i dugotrajnim istraživanjima. Uvođenjem novih proizvoda u svoj proizvodni program preduzeće dobija mogućnost za postizanje pozitivnih rezultata. Pod novim proizvodom podrazumeva se proizvod koji predstavlja novitet na tržištu. Međutim, pod novim proizvodo’m podrazumeva se i pojava novog proizvoda koji se vezuje za određeno preduzeće, ali ne predstavlja novinu na tržištu.
Faktori koji dovode do potrebe za razvojem novih proizvoda:
promene preferencija i zahteva osiguranika,
akcije konkurencije u vidu repozicioniranja ili uvodjenje novoga proizvoda,
rapidne tehnološke promene koje dovode do skraćivanje životnog ciklusa proizvoda i promena u zahtevima potrošača,
novi operativni i tehnološki postupci dovode do zastarevanja brojnih proizvoda,
globalizacija (inostrana konkurencija i mogućnosti pozicioniranja proizvoda na novim tržištima i za nove upotrebe),
državna regulacija,
troškovi,
demografske promene,
alijanse itd.
Faktori koji uticu na izbor strategije ulaska novog proizvoda:
mogucnosti rasta
mogucnost zastite inovacija
velicina trzista
konkurencija
pozicija u operativno-distributivnom kanalu
Faze postupka uvodjenja novog proizvoda:
1. Prikupljanje ideja
2. Ocena koncepta
3. Analiza izvodljivosti N.P. (poslovna a.)
4. Razvoj prototipa novog proizvoda
5. Testiranje N.P. i lansiranje na tržište
6. Prihvatanje novog proizvoda
Strategije novog proizvoda:
Definisati ciljeve ulaska na novo tržiste – izbor adekvatne strategije ulaska Ciljevi ulaska: obim prodaje,rast profita (primarni) očuvanje pozicije inovatora, održavanje postojećeg tržišnog učešća (sekundarni)
Kod razvoja proizvoda razlikujemo:
• poboljšanje postojećih proizvoda i
• razvoj novih proizvoda.
Pod poboljšanim proizvodom podrazumeva se novi proizvod koji zamenjuje postojeći.
Razvoj novih proizvoda predstavlja izuzetno složen pravac, kako sa stanovišta angažovanja ljudskog potencijala, tako i sa stanovišta troškova.
Životni ciklus proizvoda
Početak pune proizvodnje, odnosno isporuka novog proizvoda na tržište predstavlja početak životnog ciklusa proizvoda, ili kako se to često kaže vek njegovog trajanja na tržištu.
U životnom ciklusu proizvoda razlikuju se ove faze:
• faza uvođenja novog proizvoda;
• faza rasta;
• faza sazrevanja;
• faza zastarevanja,
• faza odumiranja.
Faza uvođenja novog proizvoda predstavlja period u kome se proizvod pojavljuje na tržištu, međutim, proizvodnja nije u potpunosti uhodana. Ovu fazu karakterišu izuzetno visoki troškovi proizvodnje i prodaje, ali sa tendencijom porasta efikasnosti.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.