Proces razvoja novog proizvoda
UVOD
Postupak razvoja novog proizvoda ne može se ostvariti odjednom, kako se to često očekuje, već postepenim radom i dugotrajnim istraživanjima. Uvođenjem novih proizvoda u svoj proizvodni program preduzeće dobija mogućnost za postizanje pozitivnih rezultata. Pod novim proizvodom podrazumeva se proizvod koji predstavlja novitet na tržištu. Međutim, pod novim proizvodo’m podrazumeva se i pojava novog proizvoda koji se vezuje za određeno preduzeće, ali ne predstavlja novinu na tržištu.
Faktori koji dovode do potrebe za razvojem novih proizvoda:
promene preferencija i zahteva osiguranika,
akcije konkurencije u vidu repozicioniranja ili uvodjenje novoga proizvoda,
rapidne tehnološke promene koje dovode do skraćivanje životnog ciklusa proizvoda i promena u zahtevima potrošača,
novi operativni i tehnološki postupci dovode do zastarevanja brojnih proizvoda,
globalizacija (inostrana konkurencija i mogućnosti pozicioniranja proizvoda na novim tržištima i za nove upotrebe),
državna regulacija,
troškovi,
demografske promene,
alijanse itd.
Faktori koji uticu na izbor strategije ulaska novog proizvoda:
mogucnosti rasta
mogucnost zastite inovacija
velicina trzista
konkurencija
pozicija u operativno-distributivnom kanalu
Faze postupka uvodjenja novog proizvoda:
1. Prikupljanje ideja
2. Ocena koncepta
3. Analiza izvodljivosti N.P. (poslovna a.)
4. Razvoj prototipa novog proizvoda
5. Testiranje N.P. i lansiranje na tržište
6. Prihvatanje novog proizvoda
Strategije novog proizvoda:
Definisati ciljeve ulaska na novo tržiste – izbor adekvatne strategije ulaska Ciljevi ulaska: obim prodaje,rast profita (primarni) očuvanje pozicije inovatora, održavanje postojećeg tržišnog učešća (sekundarni)
Kod razvoja proizvoda razlikujemo:
• poboljšanje postojećih proizvoda i
• razvoj novih proizvoda.
Pod poboljšanim proizvodom podrazumeva se novi proizvod koji zamenjuje postojeći.
Razvoj novih proizvoda predstavlja izuzetno složen pravac, kako sa stanovišta angažovanja ljudskog potencijala, tako i sa stanovišta troškova.
Životni ciklus proizvoda
Početak pune proizvodnje, odnosno isporuka novog proizvoda na tržište predstavlja početak životnog ciklusa proizvoda, ili kako se to često kaže vek njegovog trajanja na tržištu.
U životnom ciklusu proizvoda razlikuju se ove faze:
• faza uvođenja novog proizvoda;
• faza rasta;
• faza sazrevanja;
• faza zastarevanja,
• faza odumiranja.
Faza uvođenja novog proizvoda predstavlja period u kome se proizvod pojavljuje na tržištu, međutim, proizvodnja nije u potpunosti uhodana. Ovu fazu karakterišu izuzetno visoki troškovi proizvodnje i prodaje, ali sa tendencijom porasta efikasnosti.
Više u Seminarski radovi
Logistika i upravljanje lancem snabdevanja na primeru kompanije FIAT i njenih ovlašćenih dilera Srbije
- Logistika i upravljanje lancem snabdevanja
- 14 stranica
Upravljanje ljudskim resursima na primeru kompanije Toyota
- Upravljanje ljudskim resursima
Radiofarmaceutici na bazi izotopa joda
- osnovi biofizike sa radiologijom
- 11 stranica
Više u Skripte
Upravljanje projektom: Grnčarske radionice
- Upravljanje uslužnim procesima
- 15 stranica
Logistika i upravljanje lancem snabdevanja na primeru kompanije FIAT i njenih ovlašćenih dilera Srbije
- Logistika i upravljanje lancem snabdevanja
- 14 stranica
Upravljanje ljudskim resursima na primeru kompanije Toyota
- Upravljanje ljudskim resursima