Odlomak

UVOD
Postupak razvoja novog proizvoda ne može se ostvariti odjednom, kako se to često očekuje, već postepenim radom i dugotrajnim istraživanjima. Uvođenjem novih proizvoda u svoj proizvodni program preduzeće dobija mogućnost za postizanje pozitivnih rezultata. Pod novim proizvodom podrazumeva se proizvod koji predstavlja novitet na tržištu. Međutim, pod novim proizvodo’m podrazumeva se i pojava novog proizvoda koji se vezuje za određeno preduzeće, ali ne predstavlja novinu na tržištu.

Faktori koji dovode do potrebe za razvojem novih proizvoda:
promene preferencija i zahteva osiguranika,
akcije konkurencije u vidu repozicioniranja ili uvodjenje novoga proizvoda,
    rapidne tehnološke promene koje dovode do skraćivanje životnog ciklusa proizvoda i promena u zahtevima potrošača,
    novi operativni i tehnološki postupci dovode do zastarevanja brojnih proizvoda,
    globalizacija (inostrana konkurencija i mogućnosti pozicioniranja proizvoda na novim tržištima i za nove upotrebe),
    državna regulacija,
    troškovi,
    demografske promene,
    alijanse itd.

Faktori koji uticu na izbor strategije ulaska novog proizvoda:
    mogucnosti rasta
    mogucnost zastite inovacija
    velicina trzista
    konkurencija
    pozicija u operativno-distributivnom kanalu

Faze postupka uvodjenja novog proizvoda:
1.    Prikupljanje ideja
2.    Ocena koncepta
3.    Analiza izvodljivosti N.P. (poslovna a.)
4.    Razvoj prototipa novog proizvoda
5.    Testiranje N.P. i lansiranje na tržište
6.    Prihvatanje novog proizvoda
Strategije novog proizvoda:
    Definisati ciljeve ulaska na novo tržiste – izbor adekvatne strategije ulaska Ciljevi ulaska: obim prodaje,rast profita (primarni) očuvanje pozicije inovatora, održavanje postojećeg tržišnog učešća (sekundarni)
Kod razvoja proizvoda razlikujemo:
• poboljšanje postojećih proizvoda i
• razvoj novih proizvoda.
Pod poboljšanim proizvodom podrazumeva se novi proizvod koji zamenjuje postojeći.
Razvoj novih proizvoda predstavlja izuzetno složen pravac, kako sa stanovišta angažovanja ljudskog potencijala, tako i sa stanovišta troškova.
Životni ciklus proizvoda
Početak pune proizvodnje, odnosno isporuka novog proizvoda na tržište predstavlja početak životnog ciklusa proizvoda, ili kako se to često kaže vek njegovog trajanja na tržištu.
U životnom ciklusu proizvoda razlikuju se ove faze:
• faza uvođenja novog proizvoda;
• faza rasta;
• faza sazrevanja;
• faza zastarevanja,
• faza odumiranja.

Faza uvođenja novog proizvoda predstavlja period u kome se proizvod pojavljuje na tržištu, međutim, proizvodnja nije u potpunosti uhodana. Ovu fazu karakterišu izuzetno visoki troškovi proizvodnje i prodaje, ali sa tendencijom porasta efikasnosti.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari