Odlomak

Uvod

Strategijski menadžment je proces pomoću koga menadžeri formulišu i primenjuju strategije, kojima će se omogućiti da se dostizanje strateških ciljeva optimalizuje u datim uslovima okruženja i samog preduzeća. Strategijski menadžment (upravljanje) u najširem smislu se može definisati kao svesno usmeravanje poslovnog sistema u skladu sa njegovim relevantnim okruženjem. To znači da je osnovni smisao strategijskog menadžmenta obezbeđenje uspešnog funkcionisanja svakog, pa i saobraćajnog preduzeća u promenljivim uslovima poslovanja.
Analize strategijskog menadžmenta (SWOT, BPEST, BENDŽMARKING, PORTFOLIO MODELI, METOD SCENARIJA) pomažu preduzeću da otkrije svoje šanse i prednosti, kao i uticaj spoljašnjih faktora na poslovanje preduzeća. Svaka analiza koristi drugačije metode za prepoznavanje dobrih i loših uticaja, pri čemu negativne odbacuje, a pozitivne zadržava i koristi ih za unapređenje svog poslovanja.
SWOT analiza omogućava preduzeću da indetntifikuje koje su mu glavne prednosti (snage) i nedostaci (slabosti) i kakve su mu šanse (mogućnosti) i koja su ograničenja-prepreke (pretnje) u realizaciji ciljeva. Na taj način pomoću SWOT analize može se utvrditi i strateška pozicija preduzeća, koje mu strategije najviše odgovaraju i da li ih može adekvatno primeniti.
Kako bi uspešnije savladala i objasnila budućnost u kompaniji “Henkel – Srbija”, moram selektivno i detaljno da pristupim ovom radu. Zato ću ceo postupak obraditi kroz nekoliko poglavlja, a ona su: Drugo poglavlje govori o samoj metodi i definiciji Swot analize. U trećem poglavlju dati su opšti podaci o preduzeću i njegovoj istoriji. Četvrto poglavlje predstavlja primenu Swot analize na preduzeće ,,Henkel Srbija’’. Na kraju, takođe u četvrtom poglavlju, data je strategija za koju mislim da je najpogodnija za uspešno poslovanje preduzeća u budućnosti.
BPEST analiza se koristi za stratešku analizu okoline pri čemu se analiziraju osnovni faktori koji značajno utiču na poslovanje i razvoj preduzeća kao što su: politički, ekonomski, socijalni, poslovni i tehnološki faktori, odnosno njihovi uticaji.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari