Odlomak

1.    Upravljanje kvalitetom
Upravljanje kvalitetom je skup aktivnosti i akcija u cilju unapređenja kvaliteta proizvoda (i usluga), rada i organizacije.
Jedna od svrha upravljanja kvalitetom je spoznati potrebe kupca i preduzeti proaktivne mere u cilju ispunjenja zahteva.
Takođe jedna od mera upravljanja kvalitetom je preduzimanje akcija ili aktivnosti u cilju pronalaženja i eliminisanja greške u najranijoj fazi nastanka. Mnogo je bolje grešku otkloniti na primer u fazi projektovanja proizvoda nego u fazi testiranja, a najgore je grešku otklanjati u fazi korišćenja proizvoda.
Podsistemi  upravljanja kvalitetom su:

  •     kontrola kvaliteta
  •     standardizacija
  •     pouzdanost
  •     metrologija (nauka o mernim alatima i etalonima)
  •     dizajn.

 

 

 

2.    Kvalitet

U zavisnosti od autora sa kog aspekta posmatraju kvalitet i našta bacaju akcenat imamo i različite definicije kvaliteta.
Postoji dosta naučnika koji su se bavili problemom kvaliteta a najpoznatiji među njima su: Edvards, Deming, Jozef Juran, Armand Fajgenbau, Filip Krozbi i japanci Kaouli Išikava i Taguči Geniči.
Juran kaže da je kvalitet pogodnost za upotrebu.
Deming: kvalitet bi trebalo da svoju težnju usmeri na sadašnje i buduće potrebe korisnika.
Prof Zelenović kaže da je kvalitet dobijenja vrednost za uložen novac.
Međunarodna organizacija za standarde na osnovu ISO (internacionalna organizacija za standarde) standarda 9000:2000 kaže: nivo do kojega skup svojstvenih karakteristika ispunjava zahteve.
Na svetskom tržištu u poslednjih 40 godina došlo je do značajnih promena tako da su u početku glavnu ulogu igrali proizvođači zbog toga što je bio malo broj proizvoda i slaba konkurencija, da bi kasnije se pojavio veći broj proizvođača, a dominantnu ulogu je imao kupac. Danas imamo tržište sa velikim brojem proizvoda, visokog kvaliteta i konkurentskih cena.
Neka istraživanja na zapadu su pokazala da od 100 kupaca koji su kupili loš proizvod njih 90 više isti neće nikad kupiti, a svoje nezadovoljstvo će preneti na još 21 osobu iz bližeg okruženja. Ukoliko su zadovoljni  proizvodom svoje zadovoljstvo će podeliti sa svega 9 ljudi iz bližeg okruženja, što znači dobar glas se daleko čuje, a loš još dalje. Organizacije vrlo teško stiču dobar imidž, ali zbog „malih“ propusta brzo ga gube, a da bi se povratili potrebno je uložiti mnogo truda i znanja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari