Liderstvo
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio stepan33 30. decembar 2013. Prijavi dokument
1. Upravljanje kvalitetom
Upravljanje kvalitetom je skup aktivnosti i akcija u cilju unapređenja kvaliteta proizvoda (i usluga), rada i organizacije.
Jedna od svrha upravljanja kvalitetom je spoznati potrebe kupca i preduzeti proaktivne mere u cilju ispunjenja zahteva.
Takođe jedna od mera upravljanja kvalitetom je preduzimanje akcija ili aktivnosti u cilju pronalaženja i eliminisanja greške u najranijoj fazi nastanka. Mnogo je bolje grešku otkloniti na primer u fazi projektovanja proizvoda nego u fazi testiranja, a najgore je grešku otklanjati u fazi korišćenja proizvoda.
Podsistemi upravljanja kvalitetom su:
2. Kvalitet
U zavisnosti od autora sa kog aspekta posmatraju kvalitet i našta bacaju akcenat imamo i različite definicije kvaliteta.
Postoji dosta naučnika koji su se bavili problemom kvaliteta a najpoznatiji među njima su: Edvards, Deming, Jozef Juran, Armand Fajgenbau, Filip Krozbi i japanci Kaouli Išikava i Taguči Geniči.
Juran kaže da je kvalitet pogodnost za upotrebu.
Deming: kvalitet bi trebalo da svoju težnju usmeri na sadašnje i buduće potrebe korisnika.
Prof Zelenović kaže da je kvalitet dobijenja vrednost za uložen novac.
Međunarodna organizacija za standarde na osnovu ISO (internacionalna organizacija za standarde) standarda 9000:2000 kaže: nivo do kojega skup svojstvenih karakteristika ispunjava zahteve.
Na svetskom tržištu u poslednjih 40 godina došlo je do značajnih promena tako da su u početku glavnu ulogu igrali proizvođači zbog toga što je bio malo broj proizvoda i slaba konkurencija, da bi kasnije se pojavio veći broj proizvođača, a dominantnu ulogu je imao kupac. Danas imamo tržište sa velikim brojem proizvoda, visokog kvaliteta i konkurentskih cena.
Neka istraživanja na zapadu su pokazala da od 100 kupaca koji su kupili loš proizvod njih 90 više isti neće nikad kupiti, a svoje nezadovoljstvo će preneti na još 21 osobu iz bližeg okruženja. Ukoliko su zadovoljni proizvodom svoje zadovoljstvo će podeliti sa svega 9 ljudi iz bližeg okruženja, što znači dobar glas se daleko čuje, a loš još dalje. Organizacije vrlo teško stiču dobar imidž, ali zbog „malih“ propusta brzo ga gube, a da bi se povratili potrebno je uložiti mnogo truda i znanja.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.