Odlomak

Uvod

Jedan on najvećih izazova u području strategijskog planiranja marketing aktivnosti jeste razvoj novog proizvoda. Razvoj novog proizvoda predstavlja aktivnost strategijskog karaktera, jer su implikacije njegovog razvoja na poslovanje kompanije dugoročne.

Kada organizacija pažljivo segmentira tržište, izabere svoje ciljne potrošače, indentifikuje njihove potrebe i definiše strategiju pozicioniranja na tržištu, u boljoj je mogućnosti da razvije novi proizvod.

Marketing eksperti imaju glavnu ulogu u procesu razvoja novog proizvoda, indetifikovanjem i procenom ideja o novom proizvodu,  sarađujući sa ostalim zaposlenima u svakoj fazi razvoja.

Organizacija treba da ima u vidu da proizvodi, bez obzira koliko su uspešni, obično ne mogu da održe visok nivo prodaje i profita i da će doći, pre ili kasnije, do pada.

Inovacija može da donese organizaciji konkurentnu prednost i profite, ali ništa netraje večno. Uspeh dovodi do imitatora koji odgovaraju superiornijim karakteristikama, nižim cenama, ili nekim drugim novim načinima privlačenja potrošača.

Pojam novi proizvod ima tri osnovna značenja: Potpuno novi proizvod – proizvod koji je sasvim nov za tržište, modifikovani postojeći proizvod – proizvod koji predstavlja modifikovanu verziju postojećeg proizvoda, imitativni proizvod – proizvod koji je nov za preduzeće a koji je već poznat tržišt

2. Proizvod

Proizvod je rezultat čovekove proizvodne aktivnosti koja ima za cilj stvaranje novih predmeta ili usluga pogodnih za podmirenje ekonomskih ličnih I društvenih potreba. To svojstvo proizvoda da je podesan za podmirenje potreba čini njegovu upotebnu vrednost odnosno njegov upotrebni kvalitet.

Proizvod je roba određenog kvaliteta koji svoju vrednost potvrđuje tražnjom na tržištu. Na osnovu toga može se reći da su karakteristike proizvoda osnova za određivanje osnovnih karakteristika proizvodnog sistema. Proizvodni sistemi, u zavisnosti od svoje specifičnosti, određuju svoj osnovni cilj koji se može definisati rečenicom:

Proizvoditi adekvatan proizvod, po zahtevu i na vreme, uz najmanje troškove i maksimalno dobar kvalitet.

Osnovni cilj proizvodnje određuje se u fazi projektovanja svake proizvodnje. Realizacija ovog cilja zahteva i realizaciju većeg broja parcijainih ciljeva nižeg nivoa. Po pravilu hijerarhije, na vrhu je glavni, osnovni cilj, a ispod su ciljevi nižeg ranga i važnosti. Cilj proizvodnje se utvrđuje na osnovu vođenja politike proizvodnje. Značajno je pomenuti složenost proizvoda i njegovu standardno – nestandardnu formu izrade koje u velikoj meri utiču na determinisanje proizvodnog sistema. Složenost proizvoda zahteva i određuje kontinuitet tehnoloških faza rada. U svim fazama vrši se kontrola proizvoda do završne kontrole. Kod standardnih proizvoda olakšan je proces tehnološke obrade, organizacije i upravljanja procesima rada. Međutim, kod nestandardnih proizvoda javlja se potreba za obezbeđenjem uvek novih podataka, veličina i promena što u znatnoj meri otežava proces obrade. Pored toga, otežava se kontrola, upravljanje I rad sveukupnog sistema i procesa rada.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari