Virtualna kupovina korištenjem QR koda
Što je uopće QR kod i čemu služi?
QR (kratica za “quick response”) Riječ je o dvodimenzionalnom bar kodu koji mogu očitati sve nove generacije mobitela, a u sebi sadrži informacije, do 7 tisuća brojeva ili 4 tisuće slova: bio to link, tekst, SMS…
U rasteru kvadratića koji tvore kod krije se tekstualna poruka. Najčešće je to web adresa. Nakon očitavanja QR koda, internetski preglednik tvog mobitela odmah se usmjerava na adresu koju taj QR kod sadržava. U usporedbi s prepisivanjem web adrese, ova tehnologija omogućuje ti pristup željenoj web adresi brzim i jednostavnim postupkom, bez ikakvog tipkanja.
QR kodove može očitati svaki mobitel s fotoaparatom i pristupom internetu koji ima instaliranu aplikaciju za čitanje QR kodova. Nekim su uređajima te aplikacije već tvornički instalirane, a za ostale postoji velik izbor besplatnih aplikacija koje se mogu skinuti s interneta.
Japan, zemlja QR kodova
QR kodovi u obliku u kojem ih koristimo danas stvoreni su još 1994. u Japanu u Denso-Wave korporaciji. Japanci, skloni novoj tehnologiji, odmah su ih prihvatili i danas se u zemljama Dalekog istoka QR kod može pronaći na svakom koraku – od billboarda golemih multinacionalnih korporacija pa do posjetnica malih privatnika, grafita, naljepnica i stripova. Ti su zgodni rasteri kockica u Zemlji izlazećeg sunca prisutni u jednakoj mjeri kao i bar kodovi.
Tko su korisnici QR kodova?
Tehnologija QR kodova zbog praktičnosti i pristupačnosti danas je prisutna u svim krajevima svijeta. QR kodove prihvatili su veliki globalni brandovi. Gotovo da nema velike kompanije koja se već nije poigrala QR kodovima, a njihov broj raste iz dana u dan. Spomenimo samo neke: Pepsi, General Electric, Adidas, Starbucks, Chevrolet, a uskoro će ih koristiti i apsolutni lideri moderne komunikacije – Google i Facebook. QR kodovi sve će se češće viđati i kod nas u nadolazećim mjesecima.
Revolucionarna Tescova ideja
Trgovina u kojem kupci preko QR kodova kupuju proizvode s virtualnih polica nakon čega im se oni dostave. Najveći britanski trgovački centar Tesco u Južnoj Koreji otvorio je revolucionarni lanac offline dan na kućnu adresu.
Ideja trgovine je da sadrži tipične police s proizvodima kraj kojih kupci mogu šetati i razgledavati, međutim umjesto fizičkih kutijica, boca, limenki i pakiranja, na velikim osvijetljenim panoima postavljene su samo digitalne fotografije proizvoda koje sadrže sve informacije, cijenu i QR kod.
Više u Seminarski radovi
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Ortačko društvo
- Privredno pravo
- 11 stranica
Više u Skripte
Virtuelna komunikacija i kultura
- Komunikacija i kultura
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 6 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Didaktika
- Didaktika
- Univerzitet 'Bijeljina' · Bijeljina
- 18 stranica
Više u Trgovina
Isprave u carinskom postupku
- carinski postupak
- Visoka poslovna škola strukovnih studija u Blacu · Blace
- 13 stranica
Carina
- Kontrola bezbednosti
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Saobraćajni fakultet · Beograd
- 27 stranica
Pojam razvoj i značaj preduzetništva
- Preduzetnistvo
- Visoka škola primenjenih strukovnih studija u Vranju · Vranje
- 17 stranica