Odlomak

Uvod

Tim predstavlja specifični vrstu veštačko organizovane male grupe koja ima zajedničke ciljeve i interese. Ta mala grupa koju nazivamo tim možemo analizirati sa tri aspekta: njgove strukture, dinamike i razvoja. Rad tih grupa naziva se timski rad, kao takav on se ne stvara automski i nije rezultat nametanja jednog vodje. To je rezultat zajedničkog rada.
Timski rad donosi velike promene u organizacije poslovnja predezeća. Menja njen izgled i osobine. Vrlo je bitno postjanje komunikacije izmedju članova tima, oni medjusobno moraju da razgovaraju o tome kako timski raditi i kako pratiti njihov grupni rad. Razvoj timova i timskog rada obeležila su dva u menadžmentu veoma značajna i aktuelna pristupa. To su:

1) teorija sociotehničkih sistema

2) krugovi kvaliteta.

Razna ispitivanja pokazuju da organizacije mnogo produktivnije i efikasnije posluju sa timskim radom. I obezedjuju veće i kvalitetnije rezultate kroz timski rad. Pojedinci u timu ostvaruju i lične koristi, ciljeve i interese, zadovoljavajuči deo sopstvenih potreba kroz timski rad. Pozitivna motivacija efekta, lako se podstiže radeći timski, takodje se i lako podstiže i realizacija postavljenih ciljeva.
Učinak timskog rada zavisi od indivudulanog doprinosa kolektiva. Odnosno, zajedničkog rezultata članova tima koji rade u grupi. Za formiranje timskog rada treba da se obezbede tehnički uslovi funkcionisanja organizacije.

 

 

Članovi timskog rada

Članovi timskog rada uglavnom učestvuju i u njegobvom definisanju. Čalnovi tima su najčešće ovlašćeni za rešavanje probleatike timskog rada, odnosno probleme na koja grupa nailazi. Ali ukoliko u tome ne uspeju, mogu se obratiti za pomoć nadležnim faktorima preduzeća ili drugim odgovarajućim subjektima. Timski rad je proces u kome pojedinci, članovi tima rade zajedno da bi ostvarili postavljene i delegirane ciljeve. Pored toga oni ostvaruju lične inetrese, koristi i ciljeve, zadovoljavaći deo svojih potreba kroz timski rad. Za poboljšanje timskog rada i za efikasno izvršenje postvaljenih zadataka, pribegava se predhodnoj obici njegovih člamova. Kako bi im se uvećala znanja i popravila spretnost i veština neophodne za izvršenje pojedinačnih i grupnih timskih zadataka. Tokom obuke oni mogu dosta napredovati u pojedinim oblastima, mogu dosta dobro uvežbati odredjene operacije i radnje da bi se videlo ko šta može da ri, kome šsta najvise odgovara.
Članovi tima moraju međusobno razgovarati o tome kako timski raditi i pratiti njihov grupni rad. Ono se naziva kolektivna samokontrola iskrenost i zrelost. Za dobre rezultate članovima tima se uvećavaju mesečna primanja, a timu kao celini uručuju prikladne nagrade ili posebna priznanja.
Tim sačinjavaju pojedinci koji poseduju tri temeljne grupe znanja i veština. Prve su – tehnička znanja koja se temelje na obrazovanju i struci. Slede veštine rešavanja problema I donošenje odluka, zatim socijalne veštine ( slušanje, verbalni i neverbalni govor, rešavanje sukoba i tome slično).

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Psihologija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari