Odlomak

1. Uvod

Promocija je jedan od četiri elementa marketing miksa, pored proizvoda, cene i distribucije. Ona je kao instrument marketing miksa deo procesa integrisanog marketing komuniciranja i njena osnovna svrha je stvaranje pozitivnog stava o proizvodima ili uslugama koji vodi ka njihovom favorizovanju u procesu kupovine na tržištu, odnosno željenom tržišnom pozicioniranju, kako proizvoda, tako i firme. Ona je kontinualan proces komuniciranja preduzeća sa kupcima i to postojećim i potencijalnim. Pošto preduzeće nije sposobno da samostalno efikasno komunicira sa svojim okruženjem na način da maksimizira svoj profit, ono se obično obraća za pomoć specijalizovanim marketing i PR agencijama, koristeći pritom njihove propagande usluge, ali i usluge masovnih medija, koje koristi za komunikaciju sa svojim javnostima.

Promocija je elastičan instrument marketing miksa kojim preduzeće nastoji da ubedi svoje kupce da favorizuju njihove proizvode i usluge. Njena uloga u marketing planu je dinamičkog karaktera, jer u kombinaciji marketing miksa nije nikada zauvek definisana i konačna, ni za preduzeće, ni za pojedine linije proizvoda, ni za pojedine marke. S vremenom menja se akcenat koji se stavlja na promociju s obzirom na ciljeve, troškove, pozicioniranost proizvoda ili usluge, konkurenciju i njene promotivne aktivnosti i sl., ali uvek se mora imati u vidu da njena efikasnost zavisi i od ostalih elemenata marketing miksa, kao i da ona sama ne može nadoknaditi slabosti i nedostatke drugih elemenata. Kompanija Swisslion nastoji da poboljšanjem promocije poboljša svoje poslovanje.

Swisslion je multinacionalna kompanija sa poslovnim centrima i proizvodnim pogonima u Srbiji, Makedoniji i Švajcarskoj. Swisslion je mešovito privatno preduzeće u vlasništvu Švajcarske i Srbije. Proizvodni asortiman se bazira na zdravoj i obogaćenoj hrani, koji čine slatka i slana proizvodna linija. Asortiman proizvoda Swissliona je najveći u zemlji i regionu.
2. Istorijat organizacije

Kompanija je osnovana 27.08.1997. godine sa sedištem u Novom Sadu. Osnovna djelatnost je proizvodnja i plasman konditorskih proizvoda. Ciljno tržište se poklapa sa teritorijom Srbije. Tržištu pripadaju još i delovi Bosne i Hercegovine, Makedonije, Slovenije i Hrvatske, kao i Rumunije, Turske, Bugarske, Amerike i Afrike. Izvoz čini 40% ukupne proizvodnje Swisslion-a. Tražnja postoji, sa većim tendencijama rasta. Međutim, u toku godine tražnja varira. Najveća prodaja ostvaruje se u toku zimskih meseci, odnosno od jeseni do proleća, dok tražnja ima tendenciju pada u toku letnjih meseci.Takođe, visoke temperature ne pogoduju ni prodaji ovih proizvoda, jer zahtevaju opremanje prodajnih mjesta odgovarajućim rashladnim uređajima. Zbog toga je Swisslion orijentisan na velike trgovačke sisteme koji su odgovarajuće opremljeni. Misija Swisslion-a je da bogatim asortimanom standardno visokog kvaliteta, koristeći zdrave, prirodne sirovine, koje propisuje SL tehnologija, zadovoljava želje i ukuse potrošača konditorskih proizvoda. Vizija Swisslion–a je da kao multinacionalno preduzeće postane i zadrži poziciju lidera na tržištu konditorskih proizvoda Evrope, i razvija pozitivnu sliku o sebi i svojim proizvodima, kao uspešno pozicioniranim robnim žigovima.

3. Proizvodni program

Kompanija Swisslion se bavi proizvodnjom i plasmanom konditorskih proizvoda. Svoju proizvodnju zasniva na visokim tehnologijama i zaštićenoj švajcarskoj SL tehnologiji. Prema finansijskom izveštaju iz 2008. godine, Swisslion je imao najbolje rezultate poslovanja u industriji konditorskih proizvoda Srbije, koji su mjereni ukupnim prihodom od preko 11 milijardi dinara. Po proizvodnji konditorskih proizvoda nalazi se na prvom mjestu na prostoru Srbije. Razvijen je kreker Ori-Oli sa ukusom origana i masline, i to u pakovanju od 100g stavljen je u redovnu proizvodnju. Projekat Kimbi je kreker sa ukusom kima i bibera, takođe u pakovanju od 100 grama, koji još uvek nije stavljen u redovnu proizvodnju, ali su realizovane sve aktivnosti iz domena razvoja, i usvojeno je idejno rešenje .

 

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari