Odlomak

Rezime
Ovaj izum se u principu odnosi na mogućnost prenosa ili detaljniji mehanički
način promene pravca kretanja transportnih vozila kada postoji mogućnost izbora
promene pravca – razvodni uređaj.
U prošlosti, postojali su razni načini promene pravca vozila, međutim nijedan od
njih nije zadovoljavao kriterijume stabilnosti vozila zbog odnosa između putanje
kretanja ili koloseka i vođice ili nosivih točkova vozila.
1. Uvod
Cilj ovog izuma je da obezbedi nov, poboljšan način izbora i promene pravca
kretanja vozila duž njegove putanje. Još jedan bitan detalj ovog izuma je da omogući
adaptaciju razvodnog mehanizma kada se vozila kreću po I profilnoj gredi ili na
visećoj jednošinskoj pruzi.
Kao dodatni cilj izuma je da omogući elektronsku kontrolu razvodnog mehanizma.
2. Opis tehničkog rešenja
Sposobnosti i prednosti sadašnjeg izuma će biti uočljivi tokom sledećeg opisa uz
dodatne priložene slike.

Slika 1 prikazuje prethodno poznavanje razvodnih uređaja gde transportno vozilo
koje se sastoji od putničke kabine 1 okačene nosačima 2 na noseću gredu ili šinu
V. Nosači 2 se protežu ka gore od kabine 1 premu nosećoj gredi B koju obuhvataju sa
obe strane i imaju točkiće 3 koji su instalirani na krajevima i okrenuti su ka
unutrašnjosti i kreću se po dnu noseće grede.
Vozilo se pokreće sa mehanizmom koji je povezan sa spojnicom 4 koja može da bude
sačinjena od lančanika ili kaiša i napaja se elektromotorom 5 koji je instaliran
na krovu kabine 1. Električna energija potrebna za napajanje elektromotora 5 se
doprema preko šina koje su pod strujnim naponom 6, šine 6 su aktivirane
električnim dodirnim površinama na klizačima 7 postavljenim na vozilo A.
Noseća konstrukcija V se sastoji od I profilne viseće jednošinske pruge 8 okačene
na lučne stubove nosače 9. I profilna jednošinska pruga je napravljena sa
vertikalnim kanalom 10 koji horizontalno povezuje strukturalna ojačanja 11 na

vrhu i onaj na dnu 12 koji ujedno i nosi teret. Nosači 2 se protežu sa obe strane
jednošinske pruge 8, dok su točkići 3 oslonjeni i rotiraju se po donjem ojačanju 12
koje se prostire sa obe strane centalnog kanala 10.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Mašinstvo

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari