Odlomak

U V O D

Komunikacija se oduvek doživljavala kao veština koja se uči i vežba, te usavršava. U sebi ima elemente humanog, kvalitetnog, estetskog, te možemo reći da ima i umetničke odlike.
Veština komuniciranja predstavlja aktivnost duha koja se vremenom i iskustvom menja, transformiše, preoblikuje. Utkana je u sve grane privrede i umetnosti (U. Eko, 1973). Dakle, komunikacija je permanentan proces koji podrazumeva slanje – odašiljanje i primanje (prijem) informacija, tj. verbalnu i neverbalnu komponentu u opštenju. Njen osnovni cilj je razmjena ideja.
Da bi se cilj ostvario komunikacijom se uspostavljaju mostovi i prevazilaze smetnje i barijere. U tu svrhu koriste se i uvežbavaju tehnike i metode komuniciranja. Ideja o vladavini prava neminovno je razgrnula put ideji o pravu na slobodu mišljenja, izražavanja i komunikacije, posebno na nivou međunarodnog sporazumijevanja.
Načini komuniciranja ljudi su oduvek predmet mnogih naučnih disciplina i praktičnih istraživanja. Posmatrajući globalne načine komuniciranja, jasno se uočava postojanje specifičnih načina ili situacija razmene informacija među ljudima. Jedno od tako specifičnih komunikacionih tokova je obraćanje pružaoca usluga korisniku tih usluga.
Okosnicu, u pružanju i konzumiranju usluga čini čovek – korisnik i davalac usluge svojim reakcijama, pa se on i stavlja u središte problema kao jedini realizator dobre ili loše komunikacije.
Problem zadovoljenja potreba korisnika usluga, sa jedne strane je problem čije rešenje neminovno utiče na izgrađuju profila zadovoljnog korisnika, stvarajući mu osećaj sigurnosti i poverenja prema pružaocu usluga, a sa druge strane direktni davaoci usluge formiraju važan deo ukupne vrednosti GOODWILL-a svakog preduzeća.
Govor je najvažnije sredstvo komunikacije među ljudima. Na osnovu govora stičemo utisak o sagovorniku. Elokventni ljudi su veoma cenjeni u poslovnom svetu. Naravno, treba razlikovati govorničku veštinu od svakodnevnog poslovnog izražavanja. Bitno je da se u poslovnom razgovoru izražavate jasno i pravilno. Poznato je da postoje reči i izrazi koji kod sagovornika izazivaju pozitivne emocije, pa ih u poslovnim nastupima treba češće koristiti. Brzinu govora i jačinu glasa treba prilagoditi sagovorniku, jer to omogućava prijatnu komunikaciju.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari