Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio Sanjica95 23. maj 2012. Prijavi dokument
POJAM DIZAJNA
Dizajn proizvoda predstavlja element diferencijacije u odnosu na proizvode konkurencije, pa na taj način postaje značajan izvor za sticanje i održavanje konkurentske prednosti preduzeća na tržištu. Nažalost, dizajn proizvoda vrlo često ulazi prekasno u proces razvoja novog proizvoda i usljed toga njegovo značenje i potencijal ostaju zanemareni.
„Mi ne mislimo da dobar dizajn može učiniti loš proizvod dobrim, bez obzira da li se radi o pogonu, zgradi, brošuri u promotivne svrhe ili poslovnom čoveku. Ali, mi smo uvereni da dobar dizajn može bitno pomoći proizvodu u realizaciji njegovog punog potencijala. Ukratko, mi mislimo da je dobar dizajn dobar posao“.
Tomas Votson, IBM
Prema ovome, dobar dizajn proizvoda je u funkciji uspešnog poslovanja preduzeća. Uopšteno, tri su bitna područja u kojima odlučivanje o dizajnu ima izuzetno značenje:
– Identitet preduzeća,
– Dizajn proizvoda,
– Identitet marke.
Identitet preduzeća predstavlja očitavanje preduzeća o samom sebi kroz arhitekturu, unutrašnje uređenje, proizvode, logotipe, slogane i ekonomsku propagandu.
Dizajn proizvoda odnosi se na izbor kombinacije funkcionalnih, strukturnih i estetskih obeležja. Funkcionalna su obeležja ona povezana sa koristi koja se očekuje od proizvoda. Na primjer, kišobran treba pružati zaštitu od kiše. Strukturna obeležja se odnose na mogućnost ispunjavanja funkcionalnih obeležja proizvoda i uključuju odluke o veličini, obliku, materijalu. Na primer, kišobran može biti veličine koja omogućava njegovo nošenje u torbi i može biti izradjen od prozirnog materijala kroz koji se može gledati. Estetska se obeležja odabiraju i kombinuju tako da daju osjetnu privlačnost proizvodu, to jest stvaraju vizuelnu percepciju stila ili dizajna.
Identitet marke uključuje imena, reči, znakove, simbole i/ili oblike koji se koriste u svrhu razlikovanja proizvoda jednog proizvodjača ili prodavača od konkurencije. Identitet marke u funkciji je stvaranja imidža proizvoda, utiče na odluke o ceni i stvara percepciju o kvalitetu proizvoda.
Dizajn je, dakle, integrisan u brojne aspekte poslovanja, odnosno preduzeće u u celini. Potreba isticanja i zasebnog razmatranja dizajna proizvoda proizilazi iz činjenice da proizvod vrlo često ostaje uz potrošača dugo vremena nakon prvih percepcija logotipa, pakovanja i oblika, odnosno dugo vremena nakon što su propagandni materijali preduzeća i ambalaža odbačeni.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.