Odlomak

ELEMENTI MARKETING MIKSA

Pod marketing miksom podrazumeva se kombinacija instrumenata kojima se koristi preduzeće da bi se postigao očekivani nivo prodaje na tržištu. Elementi marketing miksa su:

1.    PROIZVOD
2.    CENA
3.    DISTRIBUCIJA
4.    PROMOCIJA

Sva 4 elementa marketing miksa su podjednako važni kao i njihova međusobna kombinacija. Poboljšanje samo jednog elementa neće dati tako dobre rezultate kao njihova kombinacija.
PROIZVOD
Uloga proizvoda je veoma značajna jer preko njega preduzeće ostvaruje svoje ciljeve. Proizvod se može definisati kao sve ono sto može da zadovolji potrebe i želje potrošača. Preduzeće treba da ima proizvod ili uslugu koji efikasnije od drugih preduzeća  zadovoljavaju potrebe kupaca.
Podela proizvoda:

  •     Sredstva za proizvodnju (proizvodna dobra), obuhvataju sredstva za rad i predmete rada
  •     Sredstva za potrošnju (potrošna dobra)

Sredstva za proizvodnju su ona koja preduzeća koriste kao komponente drugih proizvoda.
Sredstva za potrošnju su finalni proizvodi koje potrošači koriste u takvom obliku odnosno koji ne zahtevaju proces proizvodnje kako bi ih potrošači koristili.
Sredstva za potrošnju se dele na:

  •     Obična, su ona koja kupci kupuju svakodnevno  i kupac smatra da nije potrebno da pre kupovine proverava kvalitet i cenu proizvoda
  •     Preferirana, spadaju u višu kategoriju od običnih
  •     Posebna, su dobra koja kupac ne kupuje često (odeća,obuća….)  i pre nego što donese odluku o kupovini prikuplja informacije o kvalitetu, ceni, uslovima kupovine itd.
  •     Specijalna dobra su proizvodi visokog kvaliteta koje kupuje kategorija kupaca visoke kupovne moći ( skupoceni automobili, markirana i skupocena odeća, umetnička dela….)

Životni ciklus proizvoda predstavlja vreme od uvođenja proizvoda na tržište pa sve do njegovog povlačenja sa tržišta. U okviru životnog ciklusa proizvoda razlikujemo 4 faze:

I faza – faza uvođenja proizvoda na tržište
II faza – faza rasta i razvoja
III faza – faza zrelosti
IV faza – faza opadanja

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari