Odlomak

UVOD
U vremenu u kojem živimo postoji puno opcija za odlazak na odmor. Internet je u velikoj meri olakšao i omogućio pojedincu da, bilo od kuće ili sa posla, kupi karte za ceo svet ili sazna servisne informacije o destinacijama koje ga interesuju. Samo nekoliko poteza mišem nas deli do prezentacija svih gradova sveta, nacionalnih prevoznika, gradsko-saobraćajnih preduzeća, muzeja, galerija i mnogih drugih institucija. Na tim stranicama možemo saznati informacije o tome kako najlakše da stignemo do željenog grada, koji je prevoz najbrži i najefikasniji, šta treba da se vidi u gradu, kolika je cena ulaznica za muzeje, galerije, operu i drugo. To je zapravo glavni i najvažniji deo posla. Svi želimo da vidimo Viktorijine vodopade, Sidnejsku operu, Ajfelov toranj, Golden Gejt, Kopakabanu, Boliviju, Indiju,Kineski zid,Big Ben,Brandeburšku kapiju i na stotine drugih destinacija i atrakcija. Skoro je nemoguće videti ih sve od jednom. Zato moramo da napravimo selekciju koja će da bude prilagođena našim željama i mogućnostima,a takođe moramo voditi računa o svim faktorima koji bi mogli da doprinesu da boravak na određenoj destinaciji bude što ugodniji.Svrha ovog rada je upravo da ukaže koji su to ključni faktori koji će opredeliti kvalitet putovanja i koji će odrediti ton našeg utiska o određenoj destinaciji nakon povratka sa iste.

 

 

 

TURISTA
Promene ponašanja i životnog stila, direktno utiču na strukturu tražnje za proizvodima i uslugama uopšte, a posebno kada je reč o dokolici i turizmu. Ljudi u savremenom društvu
sve više traže proizvode, usluge i doživljaje koji će zadovoljiti njihove unutrašnje, psihološke potrebe. Potrošnja više nema za cilj da poveća životni standard već da poveća kvalitet života potrosača. Ljudi u savremenom društvu sve više traže proizvode, usluge i doživljaje koji će zadovoljiti njihove unutrašnje, psihološke potrebe. Potrošnja više nema za cilj da poveća životni standard već da poveća kvalitet života potrošača. Istraživanje vezano za percepciju kvaliteta turističkog putovanja od strane studenata prve godine Departmana za geografiju,turizam i hotelijerstvo, Univerziteta u Novom Sadu. U anketi obavljenoj 24. marta 2006. godine učestvovalo je 117 studenata čiji je zadatak, da pored već navedenog pitanja, daju odgovore na pitanje “Šta za vas čini kvalitet turističkog putovanja?”. Na osnovu obrade i analize odgovora dobijeni su sledeći rezultati:

  • Organizacija putovanja (udobnost, kvalitet smeštaja, ishrana, dobra organizacija) 29;
  • Zabava (zabava, razonoda, doživljaji, uživanje) 29;
  • Kvalitet destinacije (vrsta destinacije, sadržaj boravka) 27;
  • Komunikacija (dobro društvo saputnika, komunikacija sa lokalnim stanovništvom) 21 ;
  • Spoznaja (obrazovanje, samorazvoj) 20.

Naravno,da turista sam bira mesto boravka,način putovanja itd…Zna da će mu od toga mnogo zavisiti način na koji će se provesti.Sa razvijanjem internet tehnologija,vidici turista su se proširili,pa sada lako mogu “skoknuti”internerom do udaljenih destinacija,informisati se o njima i videti da li ima nekih privlačnih stvari koje bi mogle da budu jedan od inicijatora putovanja.Iz priloženog se vidi šta je najbitnije za svakog turistu,tjbez čega ne bi mogao da se zamisli ugodan boravak u zemlji ili inostranstvu.To su naravno smeštaj i  ishrana,jer ipak tu treba živeti 5,7,10 ili više dana u zavisnosti od aranžmana i nivo kvaliteta tih segmenata će u značajnoj meri uticati na celokupni ugođaj. Takođe je bitno izabrati pravo društvo(po godinama,navikama…),a možda neko voli da sam putuje,mada je većina nas biće socijalnog tipa,tako da treba pronaći pravu osobu ili grupu ljudi sa kojom ćete provesti određeni period na odmoru.Sve to u cilju druženja,zbližavanja i naravno ugodnog boravka.

 

 

 

CENA, SADRŽAJ I TRAJANJE PUTOVANJA
”Cene putovanja se iskazuju u programu putovanja u stranoj valuti ili u dinarima. Ukoliko su cene iskazane u stranoj valuti obračun svih uplata se vrši u dinarima po prodajnom kursu za efektivu banke Societe Generale Srbija, na dan uplate. Uplate za fakultativne izlete izmiruju se u inostranstvu, u evrima, US dolarima ili lokalnoj valuti, isključivo u efektivi.
Organizator može da predvidi da usluge koje se isključivo koriste u inostranstvu, putnik plaća direktno partneru organizatora putovanja u inostranstvu. Cene putovanja su
formirane na osnovu poslovne politike organizatora putovanja i ne mogu biti predmet prigovora ili reklamacije. U cenu putovanja je, po pravilu, uračunato: usluge prevoza, smeštaja, ishrane, transfera (idruge usluge koje su posebno navedene u svakom programu putovanja) kao i troškovi organizovanja putovanja. U cenu putovanja, (ako programom putovanja nije drugačije predviđeno ili posebno ugovoreno) nije uračunato: aerodromske i avio-takse, pribavljanje viza, osiguranja putnika i prtljaga, fakultativni izleti i posete, ulaznice za spomenike i objekte koji se posećuju, smeštaj u jednokrevetnoj sobi i sobama sa posebnim karakteristikama (sprat, orjentacija, balkon i sl.), room-service, korišćenja sobnog bara, klima-uredjaja, rekreativnih, lekarskih, telefonskih i drugih usluga, dodatnih obroka, korišćenje ležaljki i suncobrana i slično.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari