Odlomak

Turistički aranžman

Kao i sva druga preduzeća bilo da se radi o proizvodnim ili uslužnim, tako i turističke agencije plasiraju svoj proizvod na tržište radi ispunjavanja svojih ekonomskih ciljeva. Da bi dostigle svoje ekonomske ciljeve i opravdale svoje poslovanje, turističke agencije kreiraju turistički proizvod poznatiji kao turistički aranžman. Njihov cilj jeste prodaja aranžmana odredjenim ciljnim grupama i zadovoljavanje njihovih turističkih potreba. Uzimajući u obzir da turističke agencije ne mogu samostalno da kreiraju svoj proizvod, tj.potrebna je saradnja sa preduzećima iz različitih privrednih grana, turistički aranžman se može definisati i kao kombinacija različitih vrsta usluga. O kojim uslugama je reč o tome govore i sami elementi turističkog aranžmana. Formiranje turističkog aranžmana ne bi bilo moguće bez usluga drugih preduzeća, kao što su hoteli, saobraćajna preduzeća i mnogi drugi neprivredni subjekti. Turistički aranžman se često naziva i paket aranžman jer obuhvata paket usluga koje se nude po povoljnoj ceni. Turistička agencija paket aranžman prodaje po jedinstvenoj ceni koja mora biti niža od one koju bi turista dobio kada bi se opredelio za pojedinačnu kupovinu ovih usluga. Prednost turističkog aranžmana se ogleda u uštedi vremena koje turista provede da bi se odlučio za odredjenu destinaciju, ne postoji opasnost od vanrednih troškova, turista unapred zna cenu putovanja i boravka, širok asortiman proizvoda. Najveći nedostatak paket aranžmana jeste to što turista većinu usluga kupuje kao paket koji nije prilagodjen njegovim individualnim željama. Postoji veliki broj različitih vrsta turističkih aranžmana. Evaluacija i razvoj čovekovih ukupnih i turističkih potreba koje se neprekidno menjaju pod uticajem brzih ekonomskih, kulturnih, političkih a posebno tehnoloških promena, dovodi do pojave sve većeg broja turističkih aranžmana na tržistu.

 

 

 

 

 

FORMIRANJE CENE PAKET ARANŽMANA

Pored organizovanja putovanja, ispunjavanja očekivanja turista, za agenciju je posebno bitno odredjivanje cene po kojoj će plasirati svoj turistički proizvod na tržištu. Cena je značajan istrument poslovne politike koji direktno utiče na ostvarivanje ekonomskih ciljeva turističke agencije.

U tipičnom pristupu formiranju cena paket aranžmana mogu se izdvojiti sledeće faze :

1. Odredjivanje inputa koji su uključeni u paket aranžman (prevoz, smeštaj, transferi, izleti i druge usluge)
2. Identifikacija direktnih i indirektnih, fiksnih i varijabilnih troškova
3. Predvidjanje obima prodaje paket aranžmana koji utiče na visinu troškova
4. Kalkulacija cena zasnovana na mogućim stepenima iskorišćenosti kapaciteta
5. Poredjenje cena sa konkurencijom
6. Konačno definisanje prodajne cene

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari