Obrazovanje kao komponenta karijernog vođenja i savetovanja u tranzicionim periodima profesionalnog razvoja odraslih
Objavio minche90 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Psihologija
Objavio srdjannn 15. jul 2013. Prijavi dokument
UVOD
Neosporno je da je Lav Vigotski imao važan uticaj na razvojnu pihologiju, jer se smatra tvorcem jednog od najoriginalnijih teorijskih sistema u psihologiji.On je ostao nepoznat široj javnosti sve do skora i većina njegovih dijela ni do danas nije štampana u njegovoj rodnoj zemlji , a ipak je jedan od utemeljivača savremene sovjetske psihologije.
Na početku ovog rada napisano je nekoliko opštih pojmova vezanik za razvojnu psihologiju , kao što su razvoj , aspekti razvoja , njegovi činioci i dr. Zatim dalje je pretstavljena biografija Lav Vigotskog i njegova kulturno istrjska teorija psiholoških pojava.Poslije toga su obašnjene razlike između kognitivne teorije švajcarskog psihologa Pijažea i teorije Vigotskog., i na kraju rada zakljčak i literatura.
Pisanjem ovog rada služila sam se komparativnom metodom upoređivanja , zatim korištenjem stručne literature i konsultovanjem profesora, koji mi je dao osnovne teze i načela za izradu rada.
OPŠTI POJMOVI VEZANI ZA RAZVOJNU PSIHOLOGIJU
POJAM RAZVOJA
Razvoj se u najširem smislu reči shvata kao promena u karakteristikama organi-zma i ponašanja – i vrste ( filogeneza ) i pojedinca (ontogeneza).
Filogenetski razvoj je ljudsku vrstu doveo do specijalizacije organske osnove zaprilagodljiv i fleksibilan način ponašanja. Najsavršenije promene su se dogodile u nerv-nom sistemu, posebno korteksu, koje su dovele do mogućnosti stvaranja i upotrebesimbola, čuvanja i prenošenja iskustva sledećim generacijama – što je otvorilo čoveku”put civilizacije” i razvoj osobene psihološke konstitucije i ponašanja.
Kod ljudske vrste ontogenetski razvoj je bitno drugačiji od životinjskog, gdje svaka jedinka razvija svoj biološki repertoar i svaka generacija počinje “od početka” i stiče individualno iskustvo putem adaptacije, dok kod ljudi na ontogenetski razvoj utiče ne samo biološki plan i individualno iskustvo već bitnu ulogu ima usvajanje socijalnog is-kustva (interiorizacija), koje se fiksira i kumulira u proizvodima materijalne i duhovne kulture (eksteriorizacija). Otuda razvoj čovjeka čine promjene u karakteristikama organizma i ponašanju koje su uslovljene genetskim planom, i nastaju kroz proces sazrevanja ili maturacije,i uslovima (ne)prikladne okoline i uz prisustvo i prenošenje ljudskog socijalnog iskustva kroz proces socijalizacije, tako da svaka generacija zna više od prethodne. Međutim, da bi dijete razvilo simboličke sposobnosti i sve druge potencijale ljudske vrste ono mora od početka i stalno da uči. “Dijete je animal educandum- bićekoje ne samo da može, već mora da uči i da se vaspitava kako bi realizovalo svoje potencijale ljudskog bića ” (Schmidt, 1992).
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.