Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment, Psihologija
Objavio nemanja097 06. novembar 2013. Prijavi dokument
UVOD
Lideri su ljudi koji se ne zadovoljavaju reagovanjem na nove događaje, već idu u susret njima, umesto da reaguju na ideje drugih, oni stvaraju svoje sopstvene. Oni imaju veoma ličan i angažovan odnos prema postavljenim ciljevima.
Uticaj vođe na promenu raspoloženja i očekivanja zaposlenih, rađanje određenih želja i postavljanje ciljeva odlučuje o smeru aktivnosti poslovne organizacije. Rezultat tog uticaja je da ljudi menjaju svoja mišljenja o tome šta je poželjno, moguće i neophodno.
Liderstvo , kao fenomen o kome se sve više razmišlja, govori i piše, postalo je
nezaobilazan činilac svih uspešnih organizacija. Lideri se suočavaju saizazovom stvaranja i funkcionisanja organizacija u kojima će svaka osoba da razvija svoje potencijale, da bi se osećala vrednom i bitnom za organizaciju. Za to je potrebna vizija, čiji je inicijator lider, a koju će zajednički doneti i prihvatiti svi zaposleni i potom pristupiti njenoj realizaciji.
LIDERSTVO I NJEGOVA PSIHOLOŠKA PRIRODA
Postoje organizacije za koje se sa sigurnošću može reći da će biti uspešne u novom vremenu i koje će biti u stanju da oblikuju budućnost. Na čelu tih organizacija stoje ljudi sa glavom u oblacima i nogma na zemlji – lideri, koji promovišu i rezvijaju potpuno nov koncept razmišljanja i delovanja.
Svako vreme je imalo svoj tip lidera. Vreme nakon II svetskog rata je pripadalo liderima „starog kova“, koji su upravljali kompanijama u periodu izrazite industrijalizacije. U tom ambijentu, oni su su svojom snagom i autoritetom, naredbodavnim stilom i snažnom kontrolom mogli da nametnu svoju viziju , koju bi zaposleni bezpogovorno sprovodili u delo.
Danas su mnoge organizacije ustrojene po principu «piramide» i precizno utvrđenih hijerarhijskih odnosa. Na vrhu piramide nalazi se generalni direktor ili predsednik, a na dnu zaposleni ljudi koji proizvode ili prodaju proizvode ili usluge. U takvoj «klasičnoj» piramidi ljudi rade za osobu koja je hijerarhijski na višoj stepenici i kojoj oni odgovaraju za svoj rad. Potrošači i kupci su u drugom planu.
Poznati američki konsultant, Ken Blanchard, ponudio je potpuno novu filozofiju liderstva i menadžmenta. On je postavio koncept «obrnute piramide», na čijem se dnu nalazi lider, a neposredno iznad njegov top menadžment. Na vrhu obrnute piramide se nalaze izvršioci i ljudi koji su u kontaktu sa kupcima, znači na vrhu piramide se nalaze i kupci i potrošači.
Razlika između klasične i obrnute piramide je u odgovornosti zaposlenih, jer su se uloge promenile. Tako izvršioci postaju odgovorni svojim kupcima, a lider svom top menadžmentu. Novi osnovni zadatak lidera i menadžmenta je da pomognu svojim neposredno podređenim, kako bi postigli svoje ciljeve.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.