Odlomak

1.    Pojam marketinga
Marketing je kovanica anglosaksonskog porekla (market znači tržište, a sufiks –ing ima više značenja). Marketing možemo definisati kao društveni proces u okviru koga se određeni proizvodi, usluge i  ideje približavaju potencijalnim korisnicima kako bi se zadovoljile njihove potrebe, a sa ciljem da se stekne profit za pojedince i organizacije. Marketing je istovremeno umetnost i nauka.

2.    Pojam tržišta
Tržište predstavlja mesto i vreme gde se obavlja razmena proizvoda i usluga za druge proizvode i usluge, ili što je karakteristično za današnju privredu, za novac. Takođe, i novac se mođe razmenjivati za novac što je slučaj na tržištu novca.

3.    Karakteristike marketinga
Proučavanjem definicija marketinga možemo zaključiti da su osnovne karakteristike marketinga sledeće:

  •     stalna briga o potrebama potrošsača
  •     realizacija optimalnog dohotka
  •     ravnoteža bitnih interesa proizvođača i potrošača
  •     ostvarivanje dohotka uz zadovoljenje potreba potrošača
  •     stalno sagledavanje buduće i sadašnje tražnje
  •     strategija u poslovanju preduzeća prilagođena uslovima tržišta

4.    Određivanje strategijskog pravca
Određivanje strategijskog pravca podrazumeva kreiranje vizije, tj. Slike o budućnosti kompanije i sprovođenje neophodnih aktivnosti da bi se ta slika pretvorila u delo. Drugi korak predstavlja određivanje misije. Ona se može posmatrati kao kratka i jasna izjava o razlozima postojanja organizacije, njenoj ulozi, funkciji, osnovnom krugu potrošača i metodama pomoću kojih planira ostvarenje ciljeva.
Na kraju, treba definisati ciljeve koji treba da budu jasni, realni i ostvarivi.
5.    Makromarketing
Makromarketing posmatra nacionalnu ekonomiju kao osnovnu jedinicu i marketing kao deo celine. Definiše se kao društveni proces koji usmerava tok roba i usluga od proizvođača do potrošača na takav način da efikasno usklađuje ponudu i tražnju i ostvaruje društvene ciljeve. Naglasak je na proučavanju funkcionisanja celog privrednog sistema. Zadatak privrede  na makro nivou je rešavanje obima i strukture proizvodnje, načina distribucije i vremena i mesta proizvodnje i distribucije. Makromarketing je aktivnost usmerena na prilagođavanje ekonomskog sistema strukturi i karakteritikama konačnih korisnika roba i usluga.
Makromarketing se bavi:

  •     marketing sistemom,
  •     uticanjem funkcionisanja marketing sistema na društvo i obratno.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari