Odlomak

Marketing istraživanje i MIS

Marketing istraživanje i marketing informacioni sistem

UVOD

Glavna konkurentska prednost u poslovanju na tržištu u XXI veku, može se slobodno reći da je to posedovanje informacija.
Tržišne informacije zato i jesu ključni sastavni element kreiranja efikasne marketing strategije u poslovanju na domaćem, a naročito na međunarodnom tržištu, a ujedno su i neizostavni deo procesa poslovnog odlučivanja.
Informaciono zaokruživanje slike nekog tržišta zahteva osmišljavanje i realizovanje velikog broja aktivnosti, koje se odvijaju logičkim redosledom. Poslovna vizija preduzeća, obim događaja, kratko vreme za donošenje odluka i potreba da se u svakoj situaciji donese najbolje moguće rešenje, povećavaju informacione potrebe menadžera i podstiču primenu informacionih sistema. Jedan od zadataka marketing informacionog sistema jeste da svede rizik na najmanju moguću meru pri donošenju pogrešne odluke. Marketing informacioni sistem predstavlja osnovu za upravljanje marketinškim aktivnostima u preduzeću. Ulazne informacije prikupljene iz eksternih i internih izvora posredstvom marketing informacionih sistema usmeravaju se ka specifičnim nosiocima procesa odlučivanja, a zatim ugrađene u posebne marketinške aktivnosti i odluke vraćaju se nazad na tržište.
Marketing istraživanja predstavljaju jedan od osnovnih načina prikupljanja pouzdanih, pravovremenih i poverljivih tržišnih informacija. Prikupljanje i interpretiranje ovakvih informacija zahteva odgovarajuću stručnost i praktičnu umešnost angažovanih kadrova, kako bi se prikupljene informacije kvalitetno prezentovale donosiocima odluka. Menadžment preduzeća očekuje pouzdane informacije koje omogućuju sagledavanje svih dimenzija problema o kojem se odlučuje. Neophodne informacije mogu se zasnivati na iskustvu i proceni odgovarajućih stručnjaka i rukovodilaca, ali i na preduzetim marketing istraživanjima. Naime, potreban je zaista širok spektar informacija za efektno i efikasno upravljanje aktivnostima preduzeća. Marketing menadžment se zato oslanja na informacionu osnovu koja pokriva sve relevantne aspekte odabranog tržišnog segmenta. Određene informacije moguće je prikupiti poznavanjem objektivnog znanja o nekom problemu, koje se u pravilu stiče od drugih. Ovakve informacije se u stručnoj marketing literaturi nazivaju objektivnim informacijama.
1. MARKETING INFORMACIONI SISTEMI MIS
Uspešno vođenje Marketing aktivnosti ne bi bilo moguće bez sistematičnosti, sveobuhvatnosti, kompleksnosti, objektivnosti i specifičnosti informacija.
Svrsishodno obezbeđivanje informacija koje su neophodne za marketing odlučivanje, zahteva postojanje odgovarajućeg sistema za kontinuirano prikupljanje, predstavljanje podataka odnosno informacija. To čini suštinu marketing informacionog sistema koji se definiše kao kontinuirana i interaktivna struktura ljudi opreme i postupaka u cilju prikupljanja, klasifikovanja, analize, procene i distribucije adekvatnih, pravovremenih i tačnih informacija. Donosioci odluka u marketingu koriste ove informacije za poboljšanje marketing planiranja, izvršenja i kontrole. Marketinški informacioni sistem ( MIS ) je skup komponenti koje su medjusobno tako povezane da teže ostvarivanju zajedničkog cilja, tj. da pretvaraju marketinške podatke u informacije. Svaki informacioni sistem, pa i MIS sastoji se od tri glavne komponente:
– Ljudi
– Procedura i
– Podataka

2. DEFINICIJA MARKETING INFORMACIONIH SISTEMA

Marketing informacioni sistem (MIS) je integrisani sistem podataka, statističkih analiza, modeliranja i prikaza elemenata uz kompjutersku savremenu tehnologiju. Elementi MIS-a su prikazani, sortirani, izračunavani, sačuvani i distribuirani u određenom vremenskom periodu i pažljivo izabrani u korist donošenja ispravne odluke a u cilju poboljšanja planiranja, organizacije, implementacije i kontrole marketing strategije.

3. SADRŽAJ MARKETING INFORMACIONIH SISTEMA
Po Kotleru svaki marketing informacioni sistem se sastoji iz četiri dela:
– Sistem internih izveštaja – obuhvata podatke vezane za prodaju,troškove, plaćanje, narudžbine, gotovinu i sl.
– Sistem marketing obaveštavanja – predstavlja podatke o rezultatima razvoja marketing okoline i svakodnevne informacije o promenama u marketing okruženju.
– Sistem istraživanja marketinga – predstavlja studije i izveštaje o specifičnim problemima i mogućnostima. Služi za smanjivanje rizika u poslovanju definisanjem područja u kojima je moguće preuzimanje rizika, doprinosi kvalitetu marketing odluka pribavljanjem informacija.
– Analitički marketing sistem – obuhvata savremene pristupe, odnosno tehnike koje se koriste u cilju upoređivanja podataka, međuodnosa, kao i u cilju proučavanja problema.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari