Obrazovanje kao komponenta karijernog vođenja i savetovanja u tranzicionim periodima profesionalnog razvoja odraslih
Objavio minche90 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Psihologija
Objavio a.rnd 26. novembar 2013. Prijavi dokument
Uvod
Za izradu ovog projekta izabrao sam temu motivacija iz nekoliko razloga. Jedan od razloga je što sam u dosadašnjem školovanju već dosta slušao o motivaciji i njenom uticaju, drugi razlog je što imam par drugara koji su zaposleni u nekim stranim firmama pa imam dosta saznanja o tome kako se u tim kompanijama vrši motivacija, a to je zaista jedan, za ove ovde prostore, nesvakidašnji način. Stoga u ovom projektu ću koristiti saznanja iz literature i samu literaturu, a i kroz ceo projekat ću pokušati da navedem dosta primera iz realnog života.
Motivacija se može definisati kao proces pokretanja, usmeravanja i održavanja ljudskog ponašanja ka određenom cilju. Osnovni proces motivacije bazira na tri elementa: potreba, pokret, nagrada. Potreba predstavlja stanje nedostatka ili psihološkog odnosno fiziološkog debalansa. Na primer, u ljudskom telu postoji nedostatka vode ili neke hrane. Potrebe mogu biti urođene ili stečene. Pokret predstavlja akciju koju čovek preduzima da bi otkolnio nedostatak. I na kraju, nagrada predstavlja postizanje onoga čime se nedostatak može otkloniti i neutralisati tenzija.
Motivacioni procesi uspostavljaju odnos idividue sa sredinom koja je okružuje. Potrebe pripadaju individui, a ciljevi koji zadovoljavaju te potrebe nalaze se u spoljašnjoj sredini, tako da se motivacija može smatrati relacionim procesom. Vrsta potrebe koja se u određenom trenutku aktivira i situacija u kojoj je moguće zadovoljiti tu potrebu su od suštinskog značaja za usmeravanje i ponašanje idividue.
Pošto je ovo projekat iz predmeta osnove menadžmenta, usresrediću se na motivaciju u menadžmentu i u kompanijama. Motivacija je jedna od najvažnijih tema u menadžmentu. Razlog je veoma jednostavan. Organizacije ostvaruju ciljeve tako što zaposleni i menadžeri u njima ostvaruju svoje radne učinke. Ostvarivanje učinaka zaposlenih i menadžera je rezultat tri ključna faktora: sposobnosti zaposlenih da ostvare učinak, šanse zaposlenih da ostvare učinak i volje ili motivacije zaposlenih da ostvare učinak.
Teorije motivacije
U menadžment literaturi su poznate brojne teorije motivacije. One objašnjavaju šta ljude motiviše na rad i kako se taj proces motivacije odvija. Sve te teorije se dele na dve grupe: teorije sadržaja i teorije procesa. Teroije procesa, kao što sama reč kaže, nastoje da otkriju proces, putem kojeg se čovek motiviše na preduzimanje određene aktivnosti. One nastoje da odgovore na pitanje: kako se pokreće ljudsko ponašanje? Nasuprot njima, teorije sadržaja nastoje da odgovore na pitanje: šta pokreće ljudsku aktivnost? One su usmerene na otkrivanje potreba i motiva koji pokrću ljude u preduzećima na ovakvo ili onakvo ponašanje. Ja ću u ovom poglavlju spomenuti samo neke od najvažnijih i najpoznatijih teorija motivacije.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.