Odlomak

1. BANKARSKA INDUSTRIJA U NEMAČKOJ
Bankarska industrija u Nemačkoj dominira velikom univerzalnom bankom koja nudi sveobuhvatne bankarske usluge kako privatnih tako i pravnim licima. Za razliku od drugih finansijskih sistema, kao što su u SAD, Nemačke univerzalne banke mogu da ponude komercijalne i investicione bankarske usluge.

Glavna odlika Nemačke bankarske industrije je jaka veza između banaka, preduzeća i drugih industrija. Na primer, Dojče banka poseduje preko 20% Daimler Benz (u vrednosti od milijardu DM15) i 10% od osiguravajućeg društva Allianz (vrednuju na DM10 milijardi). Allianz, s druge strane, poseduje 22% od Dresdner Bank.

2. KONKURENCIJA U DIREKNOM BANKARSTVU

Godine 1996, direktno bankarsko tržište u Nemačkoj bilo je podeljeno u dve kategorije. Prvo, tradicionalne banke nude telefonske kanale bankarske isporuke, izgrađene kao proširenja za njihovu mrežu filijala, koje pod uslovom povećava dostupnost za kupca izvan tradicionalnog radnog vremena. Godine 1989, Citibank je pokrenuo bankarsku uslugu telefonskog servisa, i ostale banke (kao što su Postbank i Vereinsbank) su pratile sa sličnim servisom.

Strateška namera Vereinsbanki nove direktne banke (Napredna banka) je bia da odu dalje od gore-navedenih kategorija. Ona umesto za cilj da ponudi kompletan asortiman bankarskih usluga i znatne savete investiciom preko telefona, a kasnije preko Interneta.

Početkom 1998. godine, direktne banke u Nemačkoj imaju kumulativno 1,8 miliona kupaca. Tržišta studije pokazuju da od sadašnjih 63 miliona klijenata Nemačkih banaka, deset miliona su zainteresovani za direktna bankarstva, međutim samo tri miliona korisnika nameravaju da se prebace na direktno bankarstvo u bliskoj budućnosti.
3. VEREINSBANK DIREKTNA STRATEGIJA

Vereinsbank je velika, regionalna banka u Njemačkoj sa 22 000 zaposlenih i 770 ekspozitura širom zemlje. Grane se nalaze uglavnom u Bavarskoj (južnom delu zemlje) i u Hamburg području (u severnom delu), sa nekoliko raštrkanih grana u ostatku zemlje. Godine 1993, Vereinsbank odbor je odlučio, da bi ostali konkurentni i privukli veći bazu kupaca, bilo je neophodno da se proširi obim poslovanja banke drugim delovima Nemačke.
Slika 1. Vereinsbank starosna baza klijenata

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Skripte

Komentari