Odlomak

Uvod
Svaki sastanak treba posmatrati kao akciju okupljanja dvoje ili više ljudi u grupi u kojoj mogu da komuniciraju o određenoj temi. Ljudi se nalaze na poslovnim sastancima da bi razgovarali o konkretnom poslu, eventualnom problemu ili potencijalnim mogućnostima. Zbog toga najednostavnije je reći da je cilj svakog sastanka nalaženje da bi se razgovaralo o određenom poslu. Na takvom poslovnom sastanku obavljaju se određeni pregovori, odnosno razgovori i postižu se određeni dogovori između dve strane.
Sastanci su postali najbolje sredstvo da se određena odluka saopšti grupi ljudi, najbolji način da se stvari pojasne kao i da se nerazumevanje svede na minimum, način da se dobije reakcija ili mišljenje učesnika, dobar put da se proda proizvod, uspostavi poslovna saradnja, smanji tenzija ili reše konflikti, prilika da se razmenom mišljenja dođe do rešenja problema, dobrih ideja ili odluka, kao i da se interakcijom ljudi svede na minimum opasnost da bude doneta pogrešna odluka. Sastanci su takođe mesto na kome tim ili grupa ljudi stvaraju svoj identitet, osećaj pripadnosti i lojalnosti kompaniji, njenim odlukama i ciljevima, ali i prilika da se menadžeri afirmišu i da učvrste svoj autoritet.
Danas poslovni sastanci predstavljaju veoma važan deo ukupnog poslovnog života. Bez uspešno vođenih poslovnih sastanaka nije moguće kvalitetno upravljati. Sastanci su nužno potrebni da bi se rešili problemi, sagledale potencijalne mogućnosti i da bi se donele prave odluke. Usvajanjem tehnika planiranja, organizovanja i vođenja sastanaka može se značajno povećati njihova uspešnost, korisnost i zadovoljstvo učesnika. Loše upravljanje poslovnim sastancima može imati pogubne efekte na ukupnu poslovnu uspešnost firme te negativno uticati na upravljanje vremenom i stepen organizovanosti u organizaciji, na međuljudske odnose, kao i na donošenja pravih poslovnih odluka. Stoga im se treba posvetiti posebna pažnja.

 

 

Vrste poslovnih sastanaka
Postoji više vrsta poslovnih sastanaka u zavisnosti sa kojih aspekata se posmatraju. Za sve je zajedničko da se radi se o takvom obliku interakcije gde prisustvuju ljudi odnosno poslovni partneri i vezan je za jedan konkretan problem ili mogućnost.
Prema načinu rada, razlikujemo dve osnovne vrste poslovnih sastanaka:

  • Formalni sastanci
  • Neformalni sastanci

Formalni sastanci odvijaju se po prethodno utvrđenoj šemi. To su razgovori o ideji, problemu, zajedničkom poslovanju, mogućem sklapanju ugovora ili posla. Kod ovih sastanaka zna se tačan broj prisutnih i ko učestvuje u njima. Oni vremenski duže traju, zato što se isprepliću procesi informisanja, donošenja odluka, planiranje događaja, konsultacije i izveštaji o radu.
Neformalni sastanci nemaju strogo propisana pravila odvijanja i odvijaju se između dva ili više učesnika. To mogu biti sastanci pojedinog tima na kojem se planiraju dnevni, nedeljni, mesečni planovi i podele zadataka. Postoje i neformalni sastanci s klijentima koji se odvijaju na nekim skupovima ili koktelima. To su kratki razgovori na bilo kojem mestu, a mogu se odvijati i sasvim slučajno.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari