Odlomak

PRIPREMA

Na samom početku aktivnosti, decu ću zamoliti da sednu u polu krug kako bi svi mogli da vide ono sto ću im pokazati. Motivaciju zasnivam na temi teksta. Pre nego što deci pokažem slike koje sam im spremila i slike o kojima ćemo pričati, deci ću postaviti nekoliko pitanja. Prvo pitanje biće:
„Da li znate kako smo podelili životinje?“ (domaće i divlje) „Možete li da mi nabrojite neke domaće životinje? (svinja, ovca, kokoša…), A divnje? (žirafa, majmun, slon…) Koja je to bitna razlika između domaćih i divljih životinja? (Domaće životinje gaji čovek najpre zbog toga jer od njih ima korist dok je stanište divljih životinja u šumama i za razliku od domaćih brinu se same o sebi.)Nakon ovih pitanja decu pitam: „ U koju vrstu životinja spadaju mačka i petao,a u koje lisica?“ Zatim im pokažem sliku mačke (prilog 1.), petla (prilog 2.) i lisice(prilog 3.), i pitam ih da li mogu nesto da mi kažu o ovim životinjama ( da ih opišu, kažu gde one žive, zbog čega su petao i mačka domaće , a lisica divlja).
Ovim pitanjem želim da podstaknem decu da razmišljaju o životinjama i da mi kažu šta sve znaju na tu temu. Potom ću slike okačiti na stiropor tako da budu vidljiva svoj deci.
Tekst najavljujem na sledeći način: Sada ćemo da čujemo nešto o ovome u priči „Mačak i petao“, koje je ruska narodna priča. (prilog 5.)

Nepoznate reči tumačim neposredno pred čitanje teksta U tekstu se kao nepoznata reč pojavljuje:
fesić- to je vrsta kape i pokazaću im sliku fesa (prilog 4) rećiću im da je to kreslo kod petla i pokazati – „crveni fesić“
„pšenica belica“ – brašno
hodi- dođi
Prvi put interpretiram priču uz pozorište sličica, takođe i uz izvesno menjanje boje glasa u skladu sa likovima i njihovim osobinama (petao je uplašen, lisica je lukava i dok peva razdragana je). Na zavšetku priče na sceni ostaju samo petao i lisica, a mačku sklanjam. (prilog6.)

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Obrazovanje

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari