Odlomak

UVOD

Planiranje karijere je proces pomoću kojega pojedinac identifikuje i primenjuje korake i aktivnosti neophodne za postizanje ciljeva karijere. Pod karijerom se obično podrazumeva profesionalni tok razvoja nekog pojedinca u toku radnog veka. Razvoj karijere uključuje planiranje karijere, razvoj mogućih pravaca karijere, aktivnosti treninga i razvoja, promociju, formalne kadrovske politike, kriterijume promocije, procenu, savetovanje i podsticanje mentorskog rada. Pored planiranja karijere kao procesa u kojem dominira pojedinac za organizaciju se prvenstveno vezuje pojam upravljanje karijerom. Upravljanje karijerom je proces kojim organizacija ciljno i organizovano prati i ocenjuje radnu uspešnost i potencijale pojedinaca, kako bi postigla optimalnu iskorišćenost individualnih potencijala i zadovoljavanje organizacionih potreba. Planiranje i upravljanje karijerom podrazumeva koordiniranu aktivnost menadžera, pojedinaca i stručne službe za razvoj ljudskih resursa. Sistematično planiranje karijere je značajna podrška razvoju individualnih potencijala i predstavlja jedan od važnih aspekata strateškog upravljanja ljudskim resursima. Na taj način treba da se u organizaciji razvije potencijal za promene i inovacije. Kao ostale funkcije i zadaci menadžmenta ljudskih resursa, planiranje i upravljanje karijerom zahteva integralni pristup i sinhronizaciju svih funkcija.(tabela,slika1:)

Planiranje i razvoj karijere pokazuje interes organizacije za potencijale zaposlenih i ima značajno motivaciono dejstvo. Organizacija na taj način bolje koristi potencijale pojedinaca i neposredno utiče na smanjenje fluktuacije i apstenizma. Sa organizacionog aspekta, planiranje karijere predstavlja ciljno usmeren i osmišljen plan sledbenika na svim hijerarhijskim nivoima preduzeća. Radi se o prevashodnoj funkciji menadžmenta ljudskih resursa, koja treba da uskladi samostalne potrebe i planove karijere sa potrebama organizacije i podrazumeva:
•    procenu sposobnosti i potencijala zaposlenih
•    definisanje mogućih linija kretanja u poslu
•    napore da se kanališu individualni interesi vezani za karijeru u pravcu koji je kompatibilan s budućim poterbama organizacije za ljudskim resursima.

Karijera treba da bude podjednako predmet pažnje pojedinca i organizacije u kojoj radi. U funkciji sopstvenog razvoja i ostvarivanja ciljeva, pomoću planiranja razvoja karijere organizacija dovodi do individualne razvoje ciljeva u funkciju organizacionih. Tako karijera ima istovremeno subjektivnu i objektivnu dimenziju. Subjektivna se odnosi na stavove, interese i motive pojedinaca, a objektivna na organizacione uslove, strukturu radnih mesta, kriterijume napredovanja i  itd…

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari