Regrutovanje potencijalnih kandidata i selekcija
Regrutovanje potencijalnih kandidata i selekcija
UVOD
Zadatak dobrog menadžera svake organizacije jeste da na pravi način doprinese maksimalnom iskorišćenju resursa u cilju ostvarivanja interesa i ciljeva organizacije.
Najvažniji resurs je čovek. Organizacija zadovoljava svoje potrebe za ljudskim potencijalima na dva načina: zapošljavanjem novih radnika i razvojem potencijala postojećih.
Popunjavanje radnih mesta je složen proces i počinje procesom, koji se obično naziva regrutovanje ( privlačenje ) ljudskih resursa.
Nastavak procesa regrutovanja je proces selekcije koji treba da bude sinhronizovan sa drugim aktivnostima menadžmenta ljudskih resursa.
REGRUTOVANJE LjUDSKIH RESURSA
Regrutovanje je proces identifikacije i privlačenja kandidata čije sposobnosti, veštine i lične osobine zadovoljavaju zahteve trenutno upražnjenih radnih mesta ili budućih poslova.
Regrutovanje sadrži ispitivanje i sagledavanje zahteva poslova na upražnjenim radnim mestima, traženje i razmatranje izvora regrutovanja pogodnih kandidata, privlačenje i podsticanje za prijavljivanje na ponudjena radna mesta i kontaktiranje sa ovim kandidatima. Regrutovanje kao funkcija ne može da se posmatra izolovano, nego u kontekstu drugih funkcija.
Početak u procesu regrutovanja je donoše odluke za popunjavanje radnih mesta.
Odluka za popunjavanje radnih mesta predstavlja plansku aktivnost u kojoj menadžer treba znati koji se poslovi moraju obaviti da bi se ostvarili ciljevi organizacije, koje su veštine i sposobnosti potrebne za obavljanje tih poslova i koliko je ljudi potrebno za obavljanje tih poslova.
Da bi uopšte došlo do izbora kandidata mora postojati dokument o sistematizaciji kojim se predviđaju obaveze izvršioca sa jedne i sa druge strane ključni zadatci, dužnosti i odgovornost kandidata sa druge strane. Dokument o sistematizaciji poslova je obavezan i propisuje se zakonom.
Cilj regrutovanja je da se dodje ljudi sposobnih za izvršenje konkretnog posla, što znači da moraju da ispunjavaju zahteve organizacije i konkretnog radnog mesta.
Regrutovanje je proces koji za cilj ima privlačenje što većeg broja kandidata, kako bi kompanija imala što veći izbor.
Ponuda koja se pruža mora biti primamljiva. U slučaju da je ne realna, na taj način privučeni kandidati često napuštaju kompaniju, što dovodi do dodatnih troškova.
Takođe se privlačen kandidati koji su još u procesu obrazovanja, što jače kompanije sve više koriste.
Npr. stipendije koje daje kompanija „Coca-Cola“ pod programom koji se zove „Coca-Cola talenti“, gde navedena kompanija pruža stipendije ( u vidu novčane pomoći ) najuspešnijim studentima iz oblasti koje su vezane za obavljenja poslova kojima se bavi kompanija „Coca-Cola“.
Kompanija je propisala uslove za prijavu kandidata među kojima su da moraju da imaju prosečnu ocenu iznad 8.5, ne smeju biti u radnom odnosu, ne smeju biti stipendirani od bilo koje treće strane ka kojoj bi kasnije student imao obavezu u vidu zasnivanja radnog odnosa itd.
Kompanija za vreme stipendiranja sprovodi program obuke nad izabranim kandidatima koja uključuje treninge i praksu za rad na određenim projektima.
Nakom završetka studija, najuspešnijima kompanija obezbeđuje posao.
Miroslav M. Raičević „Biznis politika“, Beograd 1997.
Na navedenom primeru se vidi način regrutovanja u procesu obrazovanja, gde kompanija pokušava regrutovanje najuspešnijih studenata iz oblasti kojima se bavi u cilju poboljšanja posla.
Više u Ekonomija
Analiza determinanti ponašanja potrošača na primeru proizvoda “Instant Palenta” RJ – Corn Product
- Ponasanje potrosaca
- UNIVERZITET EDUCONS - Fakultet poslovne ekonomije · Srem. Kamenica
- 14 stranica
Statistika – Korelacija
- Statistika
- UNIVERZITET U BANJA LUCI Ekonomski fakultet
- 6 stranica
Regresiona analiza
- Statistika
- UNIVERZITET U BANJA LUCI Ekonomski fakultet
- 6 stranica
Više u Seminarski radovi
Optimizacija CT doze (akvizicionim protokolom) kod PET/CT i SPECT/CT hibridnih uređaja
- Osnove nuklearne medicine
- Visoka zdravstvena škola strukovnih studija · Beograd
- 14 stranica
Analiza determinanti ponašanja potrošača na primeru proizvoda “Instant Palenta” RJ – Corn Product
- Ponasanje potrosaca
- UNIVERZITET EDUCONS - Fakultet poslovne ekonomije · Srem. Kamenica
- 14 stranica
Glavni elementi kratke priče
- Kreativno pisanje
- UNIVERZITET U BANJA LUCI Ekonomski fakultet
- 10 stranica
Više u Skripte
Mrežni plan
- PLANIRANJE
- UNIVERZITET U SARAJEVU Fakultet za saobraćaj i komunikacije · Sarajevo
- 6 stranica
Python plan učenja
- VI
- Visoka škola 'CEPS-Centar za poslovne studije' u Kiseljaku · Sarajevo
- 5 stranica
Sistemi upravljanja
- Mehatronika
- UNIVERZITET U SARAJEVU Muzička akademija · Banovici
- 18 stranica