Strane direktne investicije kao faktor ekonomskog razvoja
Objavio vesna2412 04. februar 2025.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio nodiken 15. jul 2014. Prijavi dokument
SELEKCIJA KONKURENATA – UVOD
Naša istraživanja bave se pitanjima stvaranja i održavanja konkurentske prednosti. Prethoda poglavlja posvetili smo analizi sredine organizacije i različitim oblicima konkurentskih strategija koje se mogu formulisati i implementirati na bazi prethodno obavljenih koraka u procesu strategijskog menadžmenta. [19]. Međutim, pitanje konkurenata i njihove selekcije prema kojoj usmeravamo naš fokus, zaslužuje poseban osvrt, čemu je posvećen ovaj deo rada.
Većina firmi konkurente doživljava kao pretnju i usmerava pažnju na to kako da uprkos njima stekne veći udeo na tržištu, a pre svega na to kako da spreči njihov ulaizak na tržište. [28]. Po njima, konkurenti su neprijatelji i stoga moraju biti eliminisani. Pored toga, veći udeo na tržištu se smatra boljim od manjeg, a to mišljenje podržavaju i pobornici krive iskustva.
Iako konkurenti zaista mogu da predstavljaju pretnju, u mnogim privrednim granama ili segmentima dobro odabrani konkurenti mogu pre da ojačaju nego da oslabe konkurentni položaj firme. „Dobri“ konkurenti mogu da budu korisni za ostvarivanje niza različitih strateških ciljeva koji povećavaju održivu konkurentsku prednost firme i unapređuju strukturu privredne grane ili segmenta. Shodno tome, za firmu je često poželjno da ima jednog ili više „dobrih“ konkurenata, pa čak i da se planski odrekne udela na tržištu, umesto da pokušava da ga poveća. Veći udeo na tržištu lako može da bude gori od manjeg. Postavljajući se na odgovarajući način prema dobrim konkurentima, firma istovremeno treba da se usredsredi na borbu protiv „loših“. Tih principa treba da se pridržavaju i tržišni lideri i sledbenici.
1. STRATEGIJSKE KORISTI OD KONKURENATA
Prisustvo odgovarajućih konkurenata može da donese niz strateških koristi koje se dele na četiri opšte kategorije [28].:
1. Povećanje konkurentske prednosti
2. Poboljšanje postojeće strukture privrednog segmenta
3. Pomoć u razvoju tržišta
4. Odvračanje od ulaska na tržište.
U daljem delu našeg rada biće ukratko opisani mehanizmi kojima se to postiže.
Objavio vesna2412 04. februar 2025.
Objavio vesna2412 04. februar 2025.
Objavio vesna2412 04. februar 2025.
Objavio vesna2412 04. februar 2025.
Objavio vesna2412 04. februar 2025.
Objavio vesna2412 04. februar 2025.
Objavio Amelahaf 04. februar 2025.
Objavio sanndricak 04. februar 2025.
Objavio vesna2412 04. februar 2025.
Komentari
You must be logged in to post a comment.