Odlomak

Šta je zapravo MLM?
“Budućnost pripada onima koji su u vreme velikih promena spremni učiti, a oni koji
misle da više nemaju šta da nauče, ostaće zatečeni u svetu koji više ne postoji!”
Erik Hofer, američki filozof i sociolog (1902- 1938)
ko razložimo pojam MLM ili multi – level marketing na sastavne delove, videćemo šta to
zapravo znači. Marketing je put proizvoda ili usluge od proizvođača do potrošača. Multi – level
znači da se odvija u više nivoa, što je prisutno i kod tradicionalnih puteva dopreme robe koju
već koristimo (i niko se ne buni, mada na te načine vrlo često dobijamo prosečne ili ispod
prosečne proizvode). Naravno, da biste makar zagrebali površinu ove fantastične pojave zvane
network marketing, treba da pročitate barem ovu knjigu do kraja.
Network marketing, što je sinonim za MLM, je zapravo nov pristup zakonima slobodnog tržišta kroz
marketing u više nivoa, gde se proizvođač približava potrošaču, što znači da cena proizvoda postaje
povoljnija za potrošača (veleprodajna, saradnička cena proizvoda za one koji su članovi mreže). Realna
potreba za ovakvim marketingom, zasnovanom na preporuci proizvoda od strane ljudi koji ih već koriste,
je ujedno i razlog što često kažu da se kroz MLM distribuiraju ”skupi” proizvodi. Na veb sajtu
www.supplementwatch.com sam pronašao jezgrovito objašnjenje za slučaj dodataka ishrani, koji se
odnosi i na sve proizvode koji se ne mogu efikasno distribuirati klasičnim putem, nego jedino preko
MLM distribucije. Naime, čim imate proizvod složene strukture, vrhunskog kvaliteta i/ili revolucionarno
različit od onog na šta smo se već navikli, ne možete ga efikasno izreklamirati i distribuirati na klasičan
način! Preskupo je! U tim slučajevima, najefikasniji način distribucije je da objasnite jedinstvenost i
vrednost proizvoda ljudima u mrežema, kojima je posao da ga probaju i dalje preporuče ostalim
članovima mreže, koji veruju u njihov sud. U network marketingu slabo uspevaju prosečni proizvodi.
Loša reklama se širi brže nego dobra. Pošto je MLM otvoren za širok krug ljudi iz raznih društvenih
slojeva, naravno da ima i zloupotreba i koristoljublja, ali takvi poslovi su po pravilu ”kratkog daha”, a
ljudi koji ga na loš način rade ne postižu velike rezultate.
Činjenica je da su se tokom vremena pojavljivali pod velom MLM-a i
razne igre na sreću i piramidalni sistemi, koji su po mom mišljenju više
kompromitovali MLM od bilo kog drugog pojedinačnog faktora.
Međutim, postoji i Svetska asocijacija za direktnu prodaju (DSA –
Direct Sales Association) kao i MLMIA (MLM International
Assiciation) koje jasno definišu šta je šta. U legalnim MLM sistemima
članovi mreže ne mogu zarađivati od ”članarine”, ako postoji, već samo
od prometa robe i usluga. Kada se sa proizvodima ”kamufliraju” lanci
sreće, onda ih možete prepoznati po tome što ”usluge” ili ”robe” koj

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 8 stranica
  • - -
  • Školska godina: -
  • Skripte, Marketing/PR
  • Srbija,  Niš,  UNIVERZITET U NIŠU - Ekonomski fakultet  

Više u Skripte

Komentari