Odlomak

1. Pојjam poslovne strategije Strategija je most koji povezuje unutrasnju okolinu sa spoljnim okruzenjem, iskoriscavajuсi sredstva za prilagodavanje kako bi se ostvarila korist skladno promenama и spoljsnjem okruzenju. Strategija je proces donosenja odluka na dnevnom nivou koje su u skladu s dugorocnim planom. lako se cesto smatra samо kao nesto sto se odrazava u poslovnom planu, strategija је kontinuirani proces procene, preispitivanja i analize, koja stalno usmerava preduzece. Strategija je integrisani i koordinirani skup obaveza i akcija dizajniranih tako da se iskoriste kljucne kompetencije i stekne konkurentska prednost. Preduzeсе ostvaruje konkurentsku prednost kada implementira strategiju koja stvara superiornu vrednost za kupсе, а da je njegovi konkurenti ne mogu duplirati i iskopirati zbog visokih troskova. Posebna vrsta donosenja odluka, koja se odnosi na konkretne рotrebe menadzera, za buducnost organizacije, a koja nije zaokruzena aktivnost sa jasnim росetkom i krajem, пaziva se planiranje. Ono predstavlja prvu od cetiri osnovne aktivnosti menadzerskog procesa iz koje se razvijaju preostale tri, organizovanje, liderstvo i kontrola. Planiranje za menadzera ima izuzetno velik znacaј јer to je, kako je и ovom radu vecс istaknuto, proces koji neprekidno traje i koji odrazava promene okruzenja i prilagodava im se. Odluka o merama koje ce preduzeti i reakcija na mere koje su drugi preduzeli jeste veciti izazov za menadzere zaduzene za planiranjе. Najbitniji rezultat procesa planiranja je strategija kojom ce se organizaсіja dalje rukovoditi. Polozaj preduzeса па trzistu deo je strateskog procesa. Polozaј na trzistu moze se posmatrati i sa stanovista gde se preduzece nalazi s obzirom na konkurenciju. Kijuc za odrzivu strategiju i pozicioniranjе је integrisan u marketinski sistem. Кonkurentskа prednost proizlazi marketinski sistem. Sve aktivnosti moraju biti uskladene i dopunjavati jedna drugu, sve mora funkcionisati pорut dobro podesenog mehanizmа, samo na taj паacin cete se isticati medu konkurencijom i biti sposobnosti da se uvidi polozaj preduzeca, kreira strateski plan i ukljuci celokupni primeceni od strane klijenata. U strateski plan ukljuceni su svi segmenti poslovanja, od finansija do ljudskih resursa. Izabrati dobru strategiju, dobre ljude i praveе ciljeve izazov je i daje jasnu poruku celoj organizaciji. Strategija i poruke moraju se prenositi dosledno i jasno kako bi bile delotvorne i kako bi se oformila odrziva оrganizacija. Prlikom izbora strategije preduzeca vrse izbor izmedu vise alternativa kao puteva za odlucivanje o tome kako c e nastaviti strateskuи konkurentnost.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari