Strategijski menadžment (Pitanja-Odgovori)
Strategijski menadžment
1. Opišite pojam strategijskog menadžmenta.
Narastajuca konkurencija uvodenja novih tehnologija i novi stil zivota zahtevaju i novi menadzment. Strategijski menadzment treba da odgovori na promene. Strategijski menadzment je menadzment promena. Definicija strategijskog menadzmenta podrazumeva potrebu objasnjenja dva pojma: strategije i menadzmenta. Strategija se, zapravo sastoji od niza konkurentskih poteza i poslovnih dostizanja uspesnih izvodenja te predstavlja:
• Specifican nacin
• Oblik odlucivanja
• Set aktivnost
Preduzimanih od strane menadzera s krajnjom namerom ostvarenja ciljeva preduzeca
Menadzeri predlazu i provode strategiju koja predstavlja jedan menadzerski plan igre da bi se:
• Predlagali i uvodili biznisi
• Jacala konkurenska pozicija preduzeca
• Zadovoljili potrosaci, ali i
• Postigli ciljevi preduzeca
Strategijom se predominantno utice na kvalitet poslovanja, a pri njenom donosenju postavljaju se 3 kljucna strateska pitanja:
Gde se sada nalazimo?
Gde zelimo stici?
Na koji nacin zelimo dostici poslovnu poziciju i ostvariti strateske I finansijske ciljeve?
Trazenja odgovora na ova tri kjucna strateska pitanja uvodi nas zapravo u kriticne aktivnosti a potom i faze strategijskog menadzmenta.
• Utvrdivanje misije i vizije, i strateskih ciljeva
• Analiziranje internog i eksternog okruzenja i u krajnjem
• Strateski izbor osnovnih strategija koje treba implementirati , ali i pratiti kako bi se dosegli ciljevi.
Efikasan nacin upravljanja odnosno menadzment kao aktivnost menadzera, obuhvata sledece menadzerske funkcije:
Planiranje, organizovanje , kadrovske promene, vodjenje i kontolisanje.Visestruke su koristi od strateskog menadzmenta, a one bi se ogledale u tome da strateski menadzment u preduzecima:
• Doprinosi poboljsanju komunikacije
• Povecanju razumevanja, te
• Paznji ucesnika
• Doprinosi povecanju produktivnosti, a
• Vodeci ka vise efektivnim strategijama , vise proaktivnim aktivnostima
• Podstice preduzece na incijativu
2. Navedite pet zadataka strateškog menadžmenta.
Strategijski menadzment ima svoj postupak tok , razvoj, ucesnike, odnosno u krajnjem nacinu rada u nekom vremenu, pa govorimo o procesu strategijskog menadzmenta. Pet zadataka strategijskog menadzmenta :
• Razvoj strateske vizije i misije
• Odredivanje merljivih ciljeva
• Kreiranje strategije za dostizanje ciljeva
• Implementacija i izvodenje strategije
• Evaulacija posmatranje novih razvoja i korekcija
3. Razvojne faze i karakteristike strategijskog menadžmenta.
Odgovarajuci na brze promjene u okruzenju preduzeca, razvijao se i strateski menadzment kao koncept upravljanja preduzecem. Uobicajno kao opsteprihvaceno , isticu se sledece faze:
• Bazicno finansijsko budzetsko planiraje
• Dugorocno planiranje planiranje zasnovano na predvidanju
• Stratesko planiranje eksterno orijentisano planiranje
• Strategijski mendzment
Bazicno finasijsko planiranje (efektivno formalno poslovanje), operativna kontrola, funkcionalni fokus, predpostavka – proslost ce se ponavljati, sama po sebi ostvariti budzet.
Planiranje zasnovano na predvidjanju, vise efektivno planiranje rasta, analiza sredine, staticka alokacija resursa, temeljna predpostavka: trend iz proslosti ce se nastaviti i u buducnosti predvideti buducnost.
Više u Ekonomija
Analiza finansijskih izvještaja
- Analiza posovanja preduzeća
- Visoka poslovna škola strukovnih studija u Blacu · Blace
- 9 stranica
Skripta hotel
- hotelska preduzeća
- UNIVERZITET U PRIŠTINI - Ekonomski fakultet · Knjaževac
- 10 stranica
Analiza determinanti ponašanja potrošača na primeru proizvoda “Instant Palenta” RJ – Corn Product
- Ponasanje potrosaca
- UNIVERZITET EDUCONS - Fakultet poslovne ekonomije · Srem. Kamenica
- 14 stranica
Više u Skripte
Upoznavanje dece predškolskog uzrasta sa Sunčevim sistemom
- metosika upoznavanje okoline
- Visoka škola strukovnih studija za vaspitače u Kruševcu · Srem. Mitrovica
- 9 stranica
Biznis plana apoteka “Pharmavita”
- Biznis plan apoteka
- APEIRON - Fakultet informacionih tehnologija · Beograd
- 15 stranica
Video igre u funkciji obrazovanja i vaspitanja
- Multimedijalne tehnologije u obrazovanju i vaspitanju
- Visoka škola strukovnih studija za informacione i komunikacione tehnologije · Beograd
- 18 stranica