Odlomak

 
1 UVOD
Radi efikasne primene koncepta upravljanja projektom potrebno je definisati organizacionu strukturu, odnosno definisati organizaciju, koja će na najbolji način, uspešno dovesti projekat do realizacije. U tom delu najbitnije je da se izabere odgovarajući tip organizacije, primeren vrsti projekta koji treba realizovati.

Kadrovi su osnovni nosioci organizacije. Što su kadrovi kvalitetniji to je i bolje funkcionisanje organizacije. Kadrovi planiraju, organizuju i kontrolišu sve aktivnosti koje organizacija obavlja.

Formalno uredenje funkcije odreduju formalnu strukturu organizacije. NJu cine radni zadaci, podela rada, tehnologija, organizaciona kultura, koordinacija rada i formalno komuniciranje.

Moć se definiše kao sposobnost socijalnog aktera, bio to pojedinac ili grupa, da u datom socijalnom odnosu promeni ponašanje drugog socijanog aktera. Moć treba razlikovati od uticaja koji shvatamo kao proces u kome socijalni akter svojim ponašanjem (svesno ili nesvesno) menja ponašanje drugog socijalnog aktera i od autoriteta kao formalnog prava da se vrši uticaj.

U ovom seminarskom radu biće prikazana strutura, nosioci i vrste moći na primeru preduzeća „Telekom Srbija“ a.d..

2 STRUKTURA, NOSIOCI I VRSTE MOĆI U ORGANIZACIJI

2.1 Struktura u organizaciji
Svaka organizacija, pa tako i preduzeće, ima neku svoju određenu strukturu odnosno sastav, tj. neki svoj sastav unutarašnjih veza i odnosa.

Važnost strukture za prduzeće jednaka je važnosti anatomije za ljudski ili neki drugi živi organizam, pa se ona često naziva i „anatomijom organizacije“ odnosno anatomijom preduzeća.

Važnost odnosno uloga organizacijske strukture toliko je velik za prduzeće da se često pogrešno izjednačava s organizacijom.

Oblikovanje ili dizajniranje organizacije preduzeća, odnosno izbor odgovarajuće strukture preduzeća, predstavlja jednu od najvažnijih odluka u preduzeću.

Preduzeće za telekomunikacije „Telekom Srbija“a.d. svoje poslovne ciljeve ostvaruje kroz sledeće poslovne funkcije :
1) osnovne (core) funkcije

Direkcija za komercijalne poslove – koja ima sledeće funkcije:

• Funkcija za brigu o korisnicima
• Funkcija marketinga i prodaje
• Funkcija za veleprodaju i multimedije
• Funkcija za upravljanje uslugama

Direkcija za tehniku – koja ima sledeće funkcije:

• Funkcija eksploatacije i održavanja mreže
• Funkcija informacionih tehnologija
• Funkcija investicione izgradnje
• Funkcija planiranja i razvoja
• Funkcija tehničke pripreme

Rating: 2.0/5. From 1 vote.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari