Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio samrica 18. mart 2015. Prijavi dokument
1 UVOD
Radi efikasne primene koncepta upravljanja projektom potrebno je definisati organizacionu strukturu, odnosno definisati organizaciju, koja će na najbolji način, uspešno dovesti projekat do realizacije. U tom delu najbitnije je da se izabere odgovarajući tip organizacije, primeren vrsti projekta koji treba realizovati.
Kadrovi su osnovni nosioci organizacije. Što su kadrovi kvalitetniji to je i bolje funkcionisanje organizacije. Kadrovi planiraju, organizuju i kontrolišu sve aktivnosti koje organizacija obavlja.
Formalno uredenje funkcije odreduju formalnu strukturu organizacije. NJu cine radni zadaci, podela rada, tehnologija, organizaciona kultura, koordinacija rada i formalno komuniciranje.
Moć se definiše kao sposobnost socijalnog aktera, bio to pojedinac ili grupa, da u datom socijalnom odnosu promeni ponašanje drugog socijanog aktera. Moć treba razlikovati od uticaja koji shvatamo kao proces u kome socijalni akter svojim ponašanjem (svesno ili nesvesno) menja ponašanje drugog socijalnog aktera i od autoriteta kao formalnog prava da se vrši uticaj.
U ovom seminarskom radu biće prikazana strutura, nosioci i vrste moći na primeru preduzeća „Telekom Srbija“ a.d..
2 STRUKTURA, NOSIOCI I VRSTE MOĆI U ORGANIZACIJI
2.1 Struktura u organizaciji
Svaka organizacija, pa tako i preduzeće, ima neku svoju određenu strukturu odnosno sastav, tj. neki svoj sastav unutarašnjih veza i odnosa.
Važnost strukture za prduzeće jednaka je važnosti anatomije za ljudski ili neki drugi živi organizam, pa se ona često naziva i „anatomijom organizacije“ odnosno anatomijom preduzeća.
Važnost odnosno uloga organizacijske strukture toliko je velik za prduzeće da se često pogrešno izjednačava s organizacijom.
Oblikovanje ili dizajniranje organizacije preduzeća, odnosno izbor odgovarajuće strukture preduzeća, predstavlja jednu od najvažnijih odluka u preduzeću.
Preduzeće za telekomunikacije „Telekom Srbija“a.d. svoje poslovne ciljeve ostvaruje kroz sledeće poslovne funkcije :
1) osnovne (core) funkcije
Direkcija za komercijalne poslove – koja ima sledeće funkcije:
• Funkcija za brigu o korisnicima
• Funkcija marketinga i prodaje
• Funkcija za veleprodaju i multimedije
• Funkcija za upravljanje uslugama
Direkcija za tehniku – koja ima sledeće funkcije:
• Funkcija eksploatacije i održavanja mreže
• Funkcija informacionih tehnologija
• Funkcija investicione izgradnje
• Funkcija planiranja i razvoja
• Funkcija tehničke pripreme
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio roska1 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.