Proizvodnja biljaka u zaštićenom prostoru
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio KatarinaAleksandra 13. novembar 2013. Prijavi dokument
UVOD
Savremene privrede, kao i ekonomije tržišno razvijenih zemalja, sve više postaju uslužne ekonomije. To podrazumeva da je pored fizički opipljivog proizvoda, jednako važan i način njegovog prezentovanja, i usluga koju kompoanija nudi, kao nešto što je neopipljivo, nematerijalno.
U fokusu svih poslovnih aktivnosti preduzeća jesu potrošači. S obzirom na set mnogobrojnih mogućnosti u savremenom okruženju postoji sve veće rivalstvo preduzeća za lojalnost potrošača.
Veći uspeh ostvaruju upravo preduzeća koja adekvatno identifikuju i razumeju problem, potrebu i želju potrošača, i koja samim tim pronalaze bolje načine za rešavanje istih.
Dakle, marketing usluga fokusiran je na zadovoljenje potreba i očekivanja potrošača.
U uslužnom poslovanju kompanije teže stvaranju vrednosti za potrošače uz istovremeno ostvarivanje profite. To kompanija može postići kroz procese kao što su: lanac vrednosti, holistički marketing usluga, implementacija relationship marketinga, zatim upravljanje odnosima sa potrošačima, kvalitet usluga i slično.
Kao što je već navedeno, u fokusu marketinga usluga nalazi se zadovoljenje potreba i očekivanja uslužnih potrošača. To dalje podrazumeva da kompanija treba da se usmerava prema procesu isporuke vrednosti, umesto da svoje poslovanje fokusira na kreiranje i prodaju određene uslužne ponude.
Kreiranje i isporuka vrednosti predstavlja proces koji se sastoji iz tri dela. To su izbor vrednosti, stvaranje vrednosti i isporuka vrednosti.
Izbor vrednosti: je neophodno učiniti pre nego što se pristupi kreiranju uslužne ponude. To podrazumeva segmentiranje, pozicioniranje i targetiranje, i ujedno predstavlja suštinu strategijskog marketinga.
Stvaranje vrednosti: podrazumeva utvrđivanje karakteristika uslužne ponude, određivanje cena i odlučivanje o distribuciji usluge.
Instrument koji omogućava stvaranje veće vrednosti je lanac vrednosti. Njime se uslužna kompanije opisuje kao spoj aktivnosti čiji je cilj oblikovanje uslužne ponude, marketiranje , isporuka usluge i podrška uslužnim brendovima.
Lanac vrednosti razlikuje sledeće aktivnosti kojima kompanija stvara vrednost.
To su: ulazna uslužna logistika; oblikovanje uslužne ponude; izlazna uslužna logistika; marketing i prodaja usluge; isporuka usluge.
Ove aktivnosti su primarne jer se njima obezbeđuje kreiranje i isporuka usluge potrošačima.
Zatim, preostale aktivnosti jesu aktivnosti podrške, i to su: uslužna nabavka; razvoj uslužne tehnologije; upravljanje ljudskim resursima uslužne kompanije; i infrastruktura uslužne kompanije.
Isporuka vrednosti: zahteva angažovanje uslužnog osoblja, odnosno realizaciju uslužne promcije u vidu unapređenja prodaje, uslužne propagande i ostalih instrumenata uslužnog promotivnog miksa
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.