Odlomak

SWOT ANALIZA

Swot analiza predstavlja metodu koja omogućava uspostavljanje ravnoteže između internih i eksternih faktora. Swot analiza je skup analitičkih metoda kojima se upoređuju snage i slabosti sa šansama i pretnjama u okruženju. Interni faktori podrazumevaju klasifikaciju na snage i slabosti. Eksterni faktori podrazumevaju klasifikaciju na šanse i pretnje.

Kako se postavlja swot analiza? Strategijski menadžment uključuje:

  •     analizu okruženja
  •     usmeravanje organizacije
  •     formulisanje strategije
  •     implementaciju strategije
  •     strategijsku kontrolu

Interna analiza obuhvata analizu osnovnih elemenata unutar samog preduzeća vezanih za proizvode i tržišta, tehnologiju, organizaciju.
Eksterna analiza obuhvata spoljne aspekte, faktore vezane za tržište, tehničko-tehnološki razvoj, ekonomski sistem i ekonomska politika zemlje, zakonske i druge uslove.
Svaka od faza uključuje analizu faktora i primenu adekvatnih metoda i tehnika koje zahtevaju suptilnost i kreativnost lidera menadžerskog tima.

Predmet swot analize mogu biti različite stvari, te je pogodna i za analizu poslovnih ideja. Predmet ove analize može biti privredni subjekti u celosti, pojedine njegove komponente, pojedini proizvodi.

Kod swot analize privrednog subjekta mogu se koristiti:

  •     finansijska sredstva (npr. Sopstveni kapital)
  •     kadrovi ( stručna znanja, iskustvo)
  •     fizička sredstva (objekti, mašine)
  •     proizvodi (pakovanje, cena, kvalitet)
  •     dobavljači (količine koje mogu obezbediti.)

Zadatak swot analize je otkriti skrivene resurse – informacije, proces znanja, poznavanje tržišta.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari