Odlomak

Uslužna ekonomija najveće je otkriće kraja XX veka i obeležiće ceo XI vek post-industrijske ekonomije. Savremene privrede, naročito ekonomije tržišno razvijenih zemalja sve više postaju uslužne ekonomije. Ekonomija usluga pozitivno utiče na povećanje kvaliteta života čoveka i radno sposobnom stanovništvu osigurava novo zapošljavanje. Društvena zajednica koja ne osigurava rast i razvoj uslužne ekonomije, nije u mogućnosti da ostvari visoke stope privrednog rasta i da zapošljava stanovništvo, a to znači da nije u mogućnosti da obezbedi savremen život kakav bi trebalo da bude i omogući prosperitet stanovništva. Sektor uslužne ekonomije na ovim prostorima razmatrao se izvan ekonomske efikasnosti i efektivnosti. Služenje drugog smatralo se civilizacijski i ideologijski nazadnim. Danas nije moguće zamisliti tehnološki i ekonomski efikasan socijalno i kulturološki savremen sistem bez razvijenog sektora uslužne ekonomije sa implementacijom marketinga usluga.
Prelazak iz industrijskog u postindustrijsko društvo promenio je prirodu i strukturu agregatne ponude, u kojoj sve više mesta zauzimaju usluge u odnosu na nekada dominantnu ponudu materijalnih proizvoda.
U uslužnoj ekonomiji naglasak se stavlja na kvalitet života potrošača. Savremeni potrošači svakodnevno se suočavaju sa potrebama potrošnje usluga. Najuspešnije uslužne kompanije su one koje su prve počele sa primenom koncepta marketinga usluga u svom poslovanju, odgovrajući na taj način izazovima savremenog razvoja uslužne ekonomije. Kreiranje strategija marketinga usluga i razvoj novih usluga, značajne su karakteristike savremene uslužne ekonomije.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 10 stranica
  • Menadžment kvaliteta u turizmu i ugostiteljkstvu -
  • Školska godina: -
  • Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
  • Srbija,  Leskovac,  Visoka poslovna škola strukovnih studija u Leskovcu  

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari